HR-assistent
Peak-It AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak-It AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Borås,
Varberg eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi en erfaren HR-assistent för ett uppdrag på initialt sex månader, med goda möjligheter till förlängning och överrekrytering.
Publiceringsdatum2012-08-17Dina arbetsuppgifterRollen som HR-assistent är bred. En stor del av uppgiften är att alltid finnas tillgänglig och verka som HR-chefens högra hand. Din arbetstid kommer att vara fördelad 50% administration och 50% assistera personalchefen. Att du även är insatt i den ekonomiska årsredovisningscykeln ses som en självklarhet för att lyckas i denna roll.
Nedan följer några av de uppgifter du kommer att utföra:
• Medverka och ta anteckningar på olika möten
• Löneadministration, regler kring pension, kontakt med myndigheter etc.
• Registrering och underhåll av tidredovisningssystem
• Bistå personalchefen vid avtalstolkningar, fackliga förhandlingar etc.
• Representera HR-avdelningen vid Nordiska möten
ProfilVi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete som inom HR, löneberedning eller likvärdig administrativ tjänst. Har du arbetat i en bred ekonomiroll där personal- och lönefrågor ingår kan du vara personen vi söker. Utbildningsmässigt har du som lägst gymnasiekompetens. Vi tror att rätt person har minst fem års erfarenhet av ovan nämnda roller.
Som person är du van att ha mycket på gång samtidigt och trivs i en roll där den ena dagen inte är den andra lik. Du tycker om att arbeta i högt tempo och men är samtidigt mycket noggrann i det du gör.
Ett krav är att du talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska. Förståelse i de nordiska språken underlättar ditt arbete.
Du är van att hålla i kundkontakter, trivs med att arbeta med människor och administration. Har du tidigare verkat i en internationell miljö med Norden som kontaktfält ses detta som meriterande. I tjänsten ingår resor inom Norden och Baltikum cirka 2-5 dagar/månad. Vidare har du ett personligt driv och en förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter.
Om företagetVår kund arbetar med dörrteknik och finns representerad i 47 länder världen över. Den nordiska verksamhetens huvudkontor finns i Västra Frölunda, och det är på detta kontor som din placering kommer att vara.
TillträdeOktober månad.
Vi kan erbjuda
Som konsult hos PEAK blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. Många uppdrag som går genom oss leder ofta till möjligheten att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Du får en personlig konsultchef.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Charlotta Ohlander på tfn: 0766-321144.
För att söka tjänsten, gå in på
http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-S E/Default.aspx?CommissionId=1784&SkillId=0&LocationId=0
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
PEAK är ett bemanningsföretag med över 220 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktCharlotta Ohlander, Rekryterare, 0766-321144,
charlotta.ohlander@peak-office.seFöretagPEAK-IT AB
AdressPEAK-IT AB
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
KontorsadressLindholmspiren 9
Göteborg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7578000
Jobbnummer 1317140
Observera att sista ansökningsdag har passerat.