HR-assistent
Flens Kommun / Ekonomiassistentjobb / Flen
2017-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-assistent" (publicerad 2018-12-18) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.
I Flens kommun vill vi att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs, känner dig motiverad och bidrar till att verksamheten utvecklas för kommunens och medborgarnas bästa. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt och året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål.
Policy för personalpolitiken i Flens kommun är den grund som ska vara vägledande för hur vi ska ha det på jobbet och hur vi gör en bra arbetsplats bättre. Tillsammans fyller vi hjärtat med innehåll och skapar stolthet över vårt viktiga uppdrag.
Vi ska nu fortsätta utveckla policyns sju områden och söker nu en HR-assistent som ska vara en del av det arbetet. Som HR-assistent hos oss kommer du att få möjlighet att delta i alla processer och bidra med kunskaper inom hela HR-området. Din roll blir att samordna delar av arbetet på avdelningen och bland annat ta fram underlag, statistik och omvärldsbevaka olika aktuella ämnen. För rätt person finns goda karriärmöjligheter inom avdelningen och kommunen.
HR-avdelning i Flens kommun består av HR-chef, kommunjurist, tre HR-specialister, tre lönespecialister och en systemförvaltare/teamledare. Vi är en mindre, prestigelös organisation med snabba beslutsvägar som nu står i startgropen för att förverkliga vår policy för personalpolitik vilket kräver att vi agerar tillsammans och är öppna för förändring. Vi har roliga, utmanande och utvecklande år framför oss! Vill du vara med?
För att du ska trivas hos oss tror vi att du har några års arbetslivserfarenhet, gärna en akademisk utbildning. Framförallt har du ett eget driv, kan ta egna initiativ och är intresserad av människor, relationer och HR-området. Vidare ser vi att du känner igen dig i följande påståenden:
• du har väl grundade och tydliga värderingar och kan fatta beslut utifrån dem
• du arbetar bra med andra individer genom att lyssna och kommunicera på ett tydligt sätt
• du är strukturerad, systematisk och kan avsluta påbörjade uppgifter
• du är flexibel, vilket innebär att du kan anta arbetsuppgifter av varierande svårighetsgrad
• du har intresse för att arbeta med olika digitala stödsystem och tycker om att vara support till chefer
Vi vill att du ska trivas, må bra och utvecklas med oss i Flens kommun. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling och ett molnbaserat arbetssätt i Google-miljö. Självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Se även vår hemsida
www.flen.se för mer information.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-07-03ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Thörn, HR-chef
johan.thorn@flen.se 0157-43 00 90
Fackliga representanter, nås via kommunens växel 0157- 43 00 00
Eva Sjöberg, HR-specialist
eva.sjoberg@flen.se 0157-43 00 92
FöretagFlens Kommun
AdressFlens Kommun
Box 210
64223 Flen
KontorsadressBox 210
Jobbnummer 3586114
Observera att sista ansökningsdag har passerat.