HR-administratör till Kommunledningsförvaltningen
Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.
Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad - att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.
Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.
Om arbetsplatsen
HR-funktionen på Kommunledningsförvaltningen utgörs av HR-chef, HR-konsulter och HR-administratör. Vi har ett nära samarbete med andra stödfunktioner på förvaltningen för att ge ett professionellt och verksamhetsnära stöd till chefer samt medarbetare utifrån våra olika uppdrag.
HR-administratören ska utifrån ett verksamhetsdrivet HR säkerställa ett professionellt administrativt HR-stöd till förvaltningens chefer och medarbetare. Uppdrag ges direkt från HR-direktör, stabschef samt HR-chef, som är personalansvarig chef. HR-funktionen kommer även att ge stöd inom HR-frågor till den nya förvaltningen Verksamhetsstöd och service.
Publiceringsdatum2018-11-15Dina arbetsuppgifterI rollen som HR-administratör kommer du få agera spindeln i nätet kring HR-frågor. Du kommer dels att ha arbetsuppgifter som innebär chefsstöd med kvalificerad administration samt arbetsuppgifter inom HR-administration.
I uppdraget att arbeta med kvalificerad administration kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter:
• På uppdrag av HR-direktören ge ett kvalificerat administrativt stöd med bland annat planering av ärendeflöden, samordning av olika agendor och vara administratör i olika forum som exv. sekreterare i kommunens centrala arbetsmiljökommitté
• På uppdrag av HR-direktören administrera HR-processernas ledningsgrupp, där du administrerar inför möten samt skriver minnesanteckningar
• Ge ett administrativt stöd till stabschefen där du bland annat planerar möten, samordnar agendor och skriver minnesanteckningar vid olika mötesforum kring interna processer och chefsmöten
I uppdraget att arbeta brett med HR-administration och lönehantering är exempel på arbetsuppgifter:
• Personaladministration/löneadministration
• Upprättande av anställningsavtal och viss del av introduktion
• Vara behjälplig i framtagande av underlag till uppföljningar exv. vid löneöversyn
• Vara delaktig i att effektivisera processer inom HR
• Övriga HR-relaterade frågor från förvaltningens chefer och medarbetare
Du förväntas vara väl insatt i HR-organisationens syfte, organisation och strategi för att vara ett leverera ett verksamhetsdrivet HR.
KvalifikationerVi ser gärna att du har högskoleutbildning inom HR-området eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget alternativt arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och har vana att skriva minnesanteckningar. Då arbetet bl.a. innebär att vara sekreterare ska du ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du ska ha goda datorkunskaper och god kunskap i Office-paketet.
Meriterande är erfarenhet av personaladministrativt arbete, viss kunskap inom arbetsrätt samt erfarenhet av Heroma eller något annat personaladministrativt system.
Du tar ansvar för dina uppgifter och kan planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Att vara noggrann är viktigt för dig. Du är serviceinriktad och intresse och vilja att hjälpa andra. Vidare arbetar du bra med andra människor, är trygg i dig själv och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 2160
Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.
För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLotta Larsson, HR-chef 013-205956
Marie Eriksson, HR-konsult
Marie.A.Eriksson2@linkoping.se 013-206925
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision
britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-207140
Janin Tekkeden, Facklig företrädare, SACO 013-20 67 80
FöretagLinköpings kommun
AdressLinköpings kommun
Linköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen
58181 Linköping
KontorsadressStorgatan 43, 582 23, Linköping
Jobbnummer 4460627
Observera att sista ansökningsdag har passerat.