HR-administratör/ Operativt HR rekryteras till Albertinagruppen
Manpower / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Albertinagruppen består idag av tvåverksamhetsområden. Incontro/Eatery som driver publika inhouse restauranger och konferensenheter med 1,000 ätande per dag och Albertina Catering som levererar skolmat till drygt 9,000 barn och elever varje dag samt. Albertina Catering har sedan starten för mer än 20 år sedan blivit en av Stockholms och Mälardalens mest uppskattade leverantörer av bra och prisvärd mat. Totalt har gruppen ca 80 anställda med huvudkontor i Sickla/Hammarby Sjöstad och driver verksamhet på ett tjugotal platser i Mälardalsregionen.
Albertinagruppen står nu inför en expansionsfas där en rad nya enheter ska etableras under kommande år. Till vårt administrativa team söker vi därför en person som kommer att ha det operativa HR -ansvaret. Vill du vara med på resan? Tillsammans med ledningen skall du arbeta för att Albertinagruppen ska vara en av sektorns mest attraktiva arbetsgivare till år 2020.
Arbetsuppgifter
I rollen ansvarar du för de operativa HR-frågorna och för att sätta upp rutiner och struktur kring detta. I dina arbetsuppgifter ingår t ex:
* Att säkerställa att löneprocessen fungerar och utvecklas (rutiner, system)
* Att registrera personaluppgifter och scheman i HR-systemet samt säkerställa att anställningsavtal och personaldokument upprättas och arkiveras enligt bolagets rutiner
* Att hantera frågor och administration gällande frånvaro, ledigheter och personalförmåner samt driva det proaktiva arbetet för att minska sjukfrånvaron
* Att stödja och administrera processen kring visstids- och säsongsanställda i förhållande till enheterna, de anställda och de fackliga parterna.
* Att säkerställa en fungerande rekryteringsprocess (rutiner, system) och ha kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag
* Att hantera arbetsmiljöfrågor inom koncernen
* Att leda samverkan med de fackliga parterna samt bistå i frågor gällande arbetsrätt och pension
* Att administrera lönerevisionsprocessen i nära samverkan med företagets chefer
* Att ansvara för HR-information på företagets intranät och personalhandbok
Vem är du?
Vi tror att du har några års erfarenhet av personaladministration och generellt HR-arbete. Har du en eftergymnasial utbildning inom personalområdet är det meriterande. Vi ser att du har erfarenhet av löneprocessen och lönesystem. Du har vana att arbeta rådgivande till chefer och att driva projekt självständigt.
I denna roll krävs att du är noggrann, samarbetsvillig och serviceinriktad. Du har en hög ansvarskänsla och agerar professionellt i möten med kollegor och kunder. Du ska också gilla att tillsammans med dina kollegor driva utvecklingen av bolaget för att nå målet att vara en av sektorns mest attraktiva leverantör och arbetsgivare.
Kontakt
Albertinagruppen samarbetar med Manpower i denna rekrytering. Är du intresserad av tjänsten ansöker du via länken nedan. Bifoga CV samt personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Stenbäck på telefon 08-736 19 04. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-05-24ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-07
Ange följande referens när du ansöker: 23322
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Stenbäck
maria.stenback@manpower.seFöretagManpower
AdressManpower
11181
11181 0180
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 3520893
Observera att sista ansökningsdag har passerat.