HR-administratör med intresse för rekrytering
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Har du en passion för administration och vill lära dig mer om rekrytering? Kanske har du nyligen avslutat dina studier inom HR och vill ta nästa steg i din karriär? På vår arbetsplats får du ett varierande och givande jobb mitt i samhällsdebatten.
Publiceringsdatum2023-07-13Om tjänstenSom HR-administratör tillhör du personalenheten som är en enhet på 15 personer. I enhetens uppdrag ingår chefsstöd inom samtliga HR-processer till ca 60 chefer. Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara inriktade på administrativa sysslor såsom
• starta upp rekryteringsärenden, skriva anställningsbevis och avsluta ärenden i vårt rekryteringssystem
• skapa och publicera annonser i olika rekryteringskanaler
• referenstagning
• hjälpa till med search vid svårrekryterade kompetenser
• vara systemstöd för våra rekryterings- och behörighetssystem
• hantera utlämningsärenden
• genomföra upphandlingar inom HR-området
• generellt HR-administrativt arbete.
För rätt person finns det möjlighet att på sikt vara delaktig i andra delar av rekryteringsprocessen och även att hantera egna rekryteringsärenden vilket innefattar uppstartsmöten med chefer, annonsering, urvalsarbete, intervjuer och referenstagning.
Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att påverka och göra skillnad. Vårt arbetsklimat utmärks av att vi har roligt tillsammans och att vi stöttar varandra i det dagliga arbetet.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Socialstyrelsen är det viktigt att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du behöver också vara noggrann och strukturerad samt ha förmåga att agera prestigelöst och flexibelt. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har
• akademisk examen inom HR alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning
• aktuell arbetslivserfarenhet inom administration eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömmer som relevant
• goda kunskaper i MS Office-paketet
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har
• aktuell och relevant erfarenhet från offentlig verksamhet företrädesvis statlig myndighet
• erfarenhet av att arbeta med search på Linkedin
• erfarenhet av rekryteringsadministration
• erfarenhet av att arbeta i något rekryteringsverktyg, gärna ReachMee
Bra att veta
Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med provanställning i sex månader. Din arbetplats är på Västerbroplan i Stockholm, men du har möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar dagar i veckan. Din tjänstetitel blir administratör och din placering är på avdelningen för Verksamhetsutveckling, stöd & service, Personalenheten.
För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen.
Om du har frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta enhetschef Ann-Catrine Hagner på
ann-catrine.hagner@socialstyrelsen.se Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Pablo Canales för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
Har du skyddad identitet? Kontakta angiven enhetschef ovan.
Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2023.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Socialstyrelsen (org.nr 202100-0555),
http://www.socialstyrelsen.se Jobbnummer 7961959
Observera att sista ansökningsdag har passerat.