HR-administratör med erfarenhet från lön

BTR Accounting and Payroll services AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BTR Accounting and Payroll services AB i Stockholm

BTR är en fullservicebyrå inom HR, lön, redovisning och administration. Hos oss får du en unik kombination av modern teknik och gedigen erfarenhet. Vi erbjuder lösningar "in house" såväl som att vi hyr ut och rekryterar kompetent personal.
Ledordet är att kunden ska fokusera på sin kärnverksamhet.
Till vår verksamhet söker vi nu en HR-administratör med erfarenhet från lön.
Arbetet:
I rollen som HR-administratör på BTR kommer du bl a att ansvara för uppstart av nya kunder som har outsourcat sin lönehantering till oss. Vidare kommer du även vara behjälplig i HR-frågor gällande både för våra kunders såväl som för BTRs egen räkning. Förståelse för lön är viktig och du får ibland även praktiskt handha löneärenden.
Vem är du?
Du har en mycket god känsla för kundservice, har ett konsultativt förhållningssätt och stimuleras av nya utmaningar. Du arbetar självständigt, men inom ett team. Du stöttar organisationen i HR-frågor, arbetar lösningsfokuserat och agerar bollplank. Du bidrar aktivt till företagets utveckling och effektivisering.
Vi tror att du har minst gymnasiekompetens med en påbyggnad av en HR/löne-utbildning eller motsvarande och att du har jobbat minst 2 år med HR och lön.. Har du dessutom erfarenhet från annat serviceyrke eller konsultativt arbete är det meriterande.
Vidare ser vi att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har jobbat i MS Office och då främst Word och Excel. Du har erfarenhet från minst ett större lönesystem, ex Hogia.
Du är professionell, flexibel och pålitlig. I och med att du kommer ha mycket kontakter både internt och externt är du även utåtriktad och social.
Vad erbjuder vi?
Detta är en konsultroll, men med placering hos oss på BTR i trevliga och ljusa lokaler på Östermalm.
Tjänsten är heltid och tillsvidare.
Vi månar om vår personal och förutom att vi uppmuntrar till friskvård genom bidrag så försöker vi träffas under trevliga former så ofta som möjligt.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2011-12-19

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-18
Ansökan kan skickas till e-postadress: katarina.brygiewicz@btrbc.com

Kontakt
Katarina Brygiewicz, Verksamhetschef, 08-50566200 (Växel), 0850566270 (Direkt), katarina.brygiewicz@btrbc.com

Företag
BTR ACCOUNTING AND PAYROLL SERVICES AB

Adress
BTR ACCOUNTING AND PAYROLL SERVICES AB
GREV TUREGATAN 21
11438 STOCKHOLM

Kontorsadress
GREV TUREGATAN 21
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50566200

Jobbnummer
1109491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BTR Accounting and Payroll services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BTR Accounting and Payroll services AB: