HR-administratör

Wise Professionals / Administratörsjobb / Göteborg
2019-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-administratör" (publicerad 2019-02-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Vi söker dig som är i början av din HR-karriär och vill arbeta som HR-administratör på Christian Berner AB. Uppdraget är ett konsultuppdrag i 4 månader under våren med start så snart som möjligt. Du blir konsult via oss på Wise Professionals och kommer att få stöttning av oss under hela uppdraget.

Din roll som HR-administratör

Christian Berner är ca 80st anställda medarbetare på Göteborgskontoret i Mölnlycke. På HR-avdelningen har Jessica Petersson, som är Personalansvarig, fullt upp. Hon behöver avlastning och inledningsvis kommer du att stötta Jessica med administrativa- och koordinerande uppgifter. Som HR-administratör kommer du genom dina arbetsuppgifter att bygga den kunskapsgrund som möjliggör din fortsatta utveckling. På sikt och i takt med att du utvecklas, finns därför möjlighet till fler HR-relaterade arbetsuppgifter, samt områden där du kan fortsätta att stötta Jessica och även få egna ansvarsområden.

Publiceringsdatum
2019-01-24

Arbetsuppgifter
Din roll kommer täcka ett brett område med HR-relaterade arbetsuppgifter. Du kommer få administrera och arkivera HR-relaterad dokumentation som exempelvis anställningsavtal, läkarintyg mm. Uppdatera intranät, personalpolicys, organisationsscheman samt avtal med samarbetspartners som exempelvis hotell och resebyråer.

Du kommer ha en viktig koordinerande roll, då du inte bara ska administrera och uppdatera information och dokument, utan du förväntas även se möjligheter till förbättring genom att underlätta inför framtida ärenden och därmed minska den administrativa bördan.

Vid rekryteringsarbetet är du koordinerande genom att du håller ihop processerna. Det innebär att du uppdaterar kandidater, bokar intervjuer och informerar samtliga parter genom hela processen.

Din framtid

I takt med att du blir varm i kläderna och att de administrativa uppgifterna gjort dig tryggare, finns möjligheten att fler utvecklingsområden kan bli aktuella om uppdraget förlängs. Exempelvis:

Utökat ansvar inom rekryteringsprocessen genom urval, telefonintervjuer mm. Vara med och etablera en ny Onboarding-process Få eget ansvar över specifika områden eller projektDelta i arbetat kring en medarbetarundersökning

Din bakgrund och utbildning

För den här tjänsten är det inget krav att du har arbetserfarenhet inom HR, men vi ser det som meriterande om du haft praktik eller några månaders arbete i en liknande tjänst. Alternativt har du tidigare arbetat i en administrativ roll, och troligtvis då även arbetat med MS office-paketet.

Vi ser att du har en HR-utbildning, antingen från högskola eller KY/YH, och det är starkt meriterande om du även utbildat dig inom området Lön. Det är värdefullt då Christian Berner sköter hela sin löneprocess själva, och har du förståelse för den processen kommer både ditt och Christian Berners vardag underlättas. Arbetsrätten, som du troligtvis läst genom ditt HR-program, kommer även den att vara till stor nytta för dig.

Om Christian Berner AB

Christian Berner Tech Trade-koncernen (publ) - noterat på Nasdaq Stockholm, har 120 års erfarenhet av teknisk handels-verksamhet. Vi erbjuder kvalitetsprodukter och systemlösningar med fokus på miljöteknik från europeiska tillverkare till industrier och kommuner i Sverige och övriga Norden. Koncernen har cirka 165 medarbetare i hela Norden, och en nettoomsättning på omkring 600 MSEK. Christian Berner Tech Trade AB är huvudbolag för handelsverksamheten, och genom dotterbolagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige marknadsförs vårt produktprogram i hela Norden. Mer information om Christian Berner finns på christianberner.se och christianberner.com.



Om du vill veta mer

Är du intresserad av att veta mer om hur livet som konsult är på Wise Professionals, kan du läsa mer Här. Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellinor Dahlqvist (ellinor.dahlqvist@wise.se) och konsultchef Marios Maletsikas (mm@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag 4 månader

Ersättning
Månadslön - Fast plus rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-04
Ange följande referens när du ansöker: wiseprofessionals19464
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals

Adress
Wise Professionals
Sveavägen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
4574043

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals: