HR-administratör
Göteborg, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, Social Resursförvaltning i Göteborg,
Tjörn eller i
hela Sverige Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt 1500 anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och ensamkommande unga, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2015-12-17ArbetsuppgifterPå HR- enheten stödjer vi och utmanar förvaltningens chefer och administratörer att skapa än bättre förutsättningar för förvaltningens medarbetare att nå förvaltningens vision: Att vi tillsammans har kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla.
I vårt arbete har vi ett nära samarbete med ekonomienheten och enheten för verksamhetsstöd.
På HR-enheten arbetar sju HR-specialister och en HR-chef. Då förvaltningen växer utökar vi efter årsskiftet vår verksamhet med ytterligare en HR-specialist och nu söker vi även en HR-administratör.
Frågor du kommer arbeta med är bland annat
• Schemaläggningsfrågor och support i IT-stödet Time care
• Arbete i övriga IT-system inom HR-området
• Kontering av fakturor
• Chefs- och administratörsbehörigheter
• Löpande stickprovskontroller, uppföljning och kvalitetssäkring av uppgifter i lönesystemet Personec
• Administration av löneskulder
• Kvalitetssäkring av personalakter
• Mötesadministration
• Kontroll av LAS-lista
KvalifikationerVi ser gärna att du har minst 4 års erfarenhet av administrativt arbete, helst från minst 2 olika enheter inom Göteborgs stad.
Du har gymnasieutbildning med påbyggnadsutbildningar inom administration.
Du ska ha goda kunskaper om Personec och Time Care samt gärna kännedom om stadens övriga IT-system inom HR. Du är väl bekant med Office-paketet. Du har erfarenhet av schemaläggningsfrågor och kunskap om arbetstidsregler.
Du är som person prestigelös och bemöter alla du möter i arbetet på ett professionellt och respektfullt sätt.
Som HR-administratör hos oss tycker du det är kul med administration, är bra på att hitta smidiga och bra lösningar i det dagliga arbetet. Du är noggrann men också effektiv. Du är en vän av ordning, bra på att prioritera och arbetar bra såväl självständigt som i samarbete med andra.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-09
Ange följande referens när du ansöker: A527164
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNicoline Blidberg, HR-chef 031-3679010
nicoline.blidberg@socialresurs.goteborg.seEmelie Ulfhammer, HR-specialist 031-367 90 25
Facklig kontaktJenny Johansson, Vision 031-367 90 74 (mobil anknytning)
Karolina Pettersson, SACO 031-3685754
FöretagGöteborg, Social Resursförvaltning
AdressGöteborg, Social Resursförvaltning
Box 6131
40060 Göteborg
KontorsadressGårdavägen 2
Jobbnummer 2581927
Observera att sista ansökningsdag har passerat.