HR-administratör
Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem,
Botkyrka,
Södertälje,
Stockholm,
Österåker eller i
hela Sverige Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
HR-enheten ligger organiserat inom Kommunstyrelseförvaltningen och består av 9 medarbetare.
Publiceringsdatum2015-12-04Dina arbetsuppgifterSom HR-administratör kommer du att få möjlighet att arbeta tillsammans med HR-konsult i det generella arbetet med att ge stöd och service till kommunens chefer i en mängd frågor, som t ex arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt, rekrytering etc. Tyngdpunkten i arbetet kommer dock att vara på administrativa uppgifter, så som dokumenthantering, fakturahantering, rekryteringsadministration och utbildningsadministration.
KvalifikationerDu ska ha personalvetarexamen eller motsvarande med beteendevetenskap, arbetsrätt och ekonomi. Din erfarenhet kan du skaffa hos oss, det viktiga är att du är intresserad, engagerad och nyfiken. Du är en van IT-användare som har lätt att ta till dig kunskap om olika stödverktyg i HR-arbetet och i senare skede har lika lätt att föra dina kunskaper vidare till användare i verksamheten. Du bör också vara en god skribent eftersom du kan komma att fungera som sekreterare och protokollförare i olika sammanhang.
Viktiga personliga förmågor är att vara serviceinriktad, strukturerad och uthållig. Du behöver också vara duktig på muntlig kommunikation och ha en mycket god förmåga att samverka med andra.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning
Föräldraledighetsvikariat
Tidsbegränsat till: 2016-10-31
Heltid
Tillträde: Snarast
Sista ansökningsdatum: 2016-01-06
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMargareta Beijer, Personalchef 070-623 29 29
margareta.beijer@salem.seFöretagSalems kommun
AdressSalems kommun
Rönninge
14480 Rönninge
KontorsadressRönninge
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2560883
Observera att sista ansökningsdag har passerat.