HR- och löneadministratör
Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-11-11Dina arbetsuppgifterVi söker nu efter en HR- och löneadministratör till vår kund som är ett internationellt bolag, verksam inom bank och finans. I rollen som HR- och löneadministratör kommer du att ingå i deras HR-team och rapporterar direkt till deras HR-chef. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå i att självständigt ansvara för löneberedningen och löneutbetalningen för deras medarbetare, cirka 300 stycken. I rollen kommer du även att arbeta brett med lönerelaterade uppgifter, som till exempel hantera reseräkningar, tidrapporter, pensioner och lönerevisioner. Utöver arbetet med löner kommer du även att vara att ansvara för framtagning och redovisning av personalstatistik samt övriga administrativa HR-uppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller lön samt minst två års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration och brinner för att arbeta inom löneområdet. Det är viktigt att du har goda IT-kunskaper och är en van användare av Excell, har du även erfarenhet av att arbeta i löneprogrammet Hogia ses detta som meriterande.
Som person är du driven och trivs med att arbeta på en arbetsplats som genomsyras av arbetsglädje och energi och där tempot är högt. Vidare är du noggrann i ditt arbete samtidigt som du kan hålla ett högt tempo när det behövs. Vi ser också att du är ansvarsfull och strukturerad och har förmågan att se vad som behöver göras.
Du erbjuds
Vi kan erbjuda dig en spännande roll i en stimulerande arbetsmiljö. Tjänsten är placerad på vår kunds huvudkontor som ligger i moderna lokaler centralt i Göteborg. Detta är ett föräldravikariat med omgående start som löper på fram till slutet av 2016, för rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning. Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet och är en inhyrning på heltid.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Maria Fredriksson, via mail:
maria.fredriksson@jurek.se . Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se .
Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Om företagetJurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj.
Start:
Omgående
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3089
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Fredriksson
maria.fredriksson@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2523391
Observera att sista ansökningsdag har passerat.