HR- ansvarig SevenDay Bank
Amendo Bemanning & Rekrytering AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Är du en självgående och driven generalist med god erfarenhet och bred kompetens av personalfrågor? Är du en person som gillar att arbeta både strategiskt som operativt med HR-frågor och processerna kring dessa? Då kan du vara den vi söker som HR-Business Partner till SevenDay Bank.
Publiceringsdatum2019-05-06Dina arbetsuppgifterI rollen som HR Business Partner kommer du att vara ansvarig för alla HR-relaterade frågor och processer i Sverige. Dina arbetsuppgifter kommer vara både strategiska och operativa varför det är viktigt att du är en person som trivs med att arbeta både högt som lågt. Då du är ensam i denna roll i Sverige är det viktigt att du är en driven person som gillar att arbeta självständigt samtidigt som det även är viktigt att du är en team player som tycker om att finnas tillgänglig och hjälpa dina kollegor inom ditt speciella kompetensområde.
Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande och både innefatta administration och rapportering inom koncernen, sätta och underhålla rutiner som Onboarding av nya kollegor, successionsplanering, kompetensutveckling, arbetsmiljö samt frågor som pensions- och ersättningsfrågor. Ytterligare en viktig del i rollen är att hjälpa gruppchefer med HR-relaterade frågor som uppstår i den löpande verksamheten. Banken är under stark tillväxt vilket medför att du även aktivt kommer att arbeta med rekrytering, både själv men även med extern hjälp. Du kommer arbeta nära både den nordiska HR-chefen som är baserad i Köpenhamn som VDn i Stockholm. Då detta är en viktig roll i organisationen kommer du även ingå i den svenska ledningsgruppen.
Kvalifikationer och egenskaper
Du har stor erfarenhet att arbete med personalfrågor, goda kunskaper av personaladministration och arbete kring rekrytering, avtalsfrågor, pensioner, försäkringar mm. Du har även erfarenhet av att utveckla och introducera rutiner och processer i det vardagliga arbetet. Med fördel har du akademisk examen men inget krav. Kanske har du genom erfarenhet och kompletterande utbildning fått jämförbara kunskaper. Du är en van användare av Microsoft Office-paketet och du har även goda kunskaper i svenska och engelska.
Du är en jordnära, prestigelös och lösningsorienterad person med stort driv som är van att arbeta självständigt och strukturerat samtidigt som du arbetar bra med andra människor. Du har hög integritet, gillar att tänka nytt och ifrågasätta invanda arbetssätt och processer.
Om företagetSevenDay Bank är ett helägt dotterbolag till Express Bank A/S i Danmark som ägs av BNP Paribas Personal Finance. SevenDay Finance grundades 2007 och blev en del i ovan nämnda koncern 2017. SevenDay Bank har idag ca 50 anställda och har kontor i mycket fina, centralt placerade, lokaler i Kista.
För mer information kring banken:
https://www.sevenday.se/om-oss/I denna rekrytering samarbetar SevenDay Bank med Amendo Bemanning och Rekrytering och eventuella frågor ställs till rekryteringskonsult Margaretha Palmbäck, tel: 072-522 50 09,
margaretha.palmback@amendo.se Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-09
Ange följande referens när du ansöker: 4250
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMargaretha Palmbäck
margaretha.palmback@amendo.seFöretagAmendo Bemanning & Rekrytering AB
AdressAmendo Bemanning & Rekrytering AB
Humlegårdsgatan 17
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 17
Jobbnummer 4770971
Observera att sista ansökningsdag har passerat.