HR support till passionerade Fazer Food services

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du redo för nästa utmaning? Har du tidigare arbetat i HR- eller bemanningssytem? Trivs du i en roll där du är en stöttande support till chefer gällande arbetsrätt och avtalshantering? Se hit, då har vi tjänsten för dig!

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000.

Fazer Food Services serverar närmare 85 000 måltider dagligen i Sverige, de flesta under varumärket Amica, men även under Fazer och nya varumärket Tastory. Fazer Food Services Sverige har cirka 1500 anställda och driver cirka 200 enheter på företag, skolor, universitet samt inom försvar, sjukvård och äldrevård.

Vi skapar smakupplevelser!

Publiceringsdatum
2017-09-21

Om tjänsten
I rollen som HR support kommer du att ge systemsupport per mail och telefon samt utbilda våra användare i systemen. Här hanterar cheferna alla cykler i anställningen samt gör all tidrapportering och schemaläggning.
Rollen innebär:
• att kunna ge viss arbetsrättslig support samt ta fram rapporter och statistik.
• vidareutveckla och effektivisera rutiner och processer.
• ge support, service & utbildning till användarna.

Du blir en del av det kunniga team som ansvarar för Fazer Food Services HR- och bemanningssystem. Med hjälp av HR-systemet Workday och bemanningssystemet Timeplan bygger de struktur och en effektiv bemanning. För denna tjänst rapporterar du till chef för HR systemsupporten och jobba nära tillsammans med erfarna kollegor. Du är en viktig del av HR-teamet som består av 9 personer.

Om dig
Som person är du är självgående, ansvarstagande och gillar att utbilda och ge snabb och korrekt support. Du ser hellre möjligheter än problem och är bra på att behålla lugnet även när det är många som söker din uppmärksamhet. Det är viktigt för dig att leverera med kvalitet och du arbetar gärna självständigt liksom i team. Du är en person som brinner för IT-system, ordning och reda samt att lösa problem!

Krav för tjänsten
• Har en eftergymnasial utbildning inom HR/IT eller lön, gärna med systemtekniska inslag
• Har minst 1 års erfarenhet av lönesystem och/eller HR- eller bemanningssystem
• Erfarenhet av systemen Workday eller Timeplan
• Obehindrat kan uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Har mycket goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel
• Har kunskaper i arbetsrätt samt vana av avtalshantering

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som HR support är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Annelie Sandberg 08-598 981 96

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Sandberg

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Jobbnummer
3710806

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: