HR specialist- inriktning lön
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.
Publiceringsdatum2024-05-31ArbetsuppgifterPå vår HR avdelning arbetar idag engagerade och kreativa medarbetare med specialistkompetenser inom olika områden. Tillsammans med verksamheterna arbetar vi med områden som arbetsmiljö, arbetsrätt, lönebildning, medarbetarskap, ledarskap och strategisk kompetensförsörjning. För oss är det viktigt att ha en god arbetsmiljö och att vi medarbetare har goda utvecklingsmöjligheter och förmåner. Hållbar arbetsmiljö, hälsa och välbefinnande samt kompetensutveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet. Att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare är en självklarhet för oss. Vi erbjuder ett kvalificerat stöd till förvaltningens samtliga chefer i både operativa och taktiska frågor. Vi vill ligga i framkant och driver ett framgångsrikt och aktivt utvecklingsarbete som bidrar till verksamhetsutveckling, stolta medarbetare och nöjda hyresgäster.
Med en hög kompetens inom HR och en förståelse för hur vi tillsammans bidrar till förvaltningens verksamhetsutveckling och engagerade medarbetare integrerar vi våra specialistkompetenser till en väl fungerande helhet. Inom HR avdelningen har vi ett gott samarbete där vi alltid ställer upp på varandra.
ArbetsuppgifterVi söker nu en ny kollega som skall arbeta tillsammans med oss med att driva HR arbetet vid vår förvaltning. I denna tjänst blir det du som har process- och utvecklingsansvarig för området lön och lönebildning. Processansvar innebär att vara förvaltningens specialist inom detta området, säkerställa implementering av arbetssätt och uppdateringar i förvaltningen samt medverka i processgrupp för lön inom staden. Du driver och kvalitetssäkrar förvaltningens arbete och arbetssätt samt uppdaterar och föreslår förbättringsarbete inom området som du sedan även genomför.
Tjänsten innebär också att vara ett konsultativt stöd till chefer inom områden som till exempel arbetsmiljö, rehabilitering, samverkan, arbetsrätt och lönebildning. Du kommer att vara HR stöd för ett verksamhetsområde inom förvaltningen. Du arbetar nära de chefer som ingår i verksamheten och sitter i med i dess ledningsgrupp.
KvalifikationerVem söker vi?
Vi söker dig som har en högskoleexamen med inriktning mot HR-frågor eller annan akademisk utbildning som bedöms relevant. För denna tjänst behöver du ha bred och gedigen erfarenhet av arbete som HR generalist. Du har tidigare arbetat som strategiskt och operativt stöd till chefer i bland annat arbetsrättsliga frågor, i samverkan med fackliga organisationer samt drivit utvecklingsarbete och förändringsarbete. Då denna tjänst innefattar specialist område lön vill vi att du har god vana och dokumenterad erfarenhet inom detta områden. För denna tjänst är det meriterande om du arbetat inom kommunal förvaltning. Du har en stor förståelse för komplexiteten och är trygg i alla frågor som behandlas inom området.
För att du skall lyckas bäst i denna roll söker vi dig som har förmåga att se sammanhang och kan lösa komplexa problem. Det är en självklarhet för dig att agera förtroendegivande och prestigelöst och du har lätt för att bygga relationer med dem du möter. Då vi arbetar med många frågor samtidigt behöver du ha god förmåga att arbeta med många frågor parallellt. Som HR stöd behöver du ha förmåga att ta in och förstå andras synpunkter men också göra dig förstådd och på ett pedagogiskt sätt framhålla de synpunkter du själv företräder. Du har en självklar integritet i yrkesrollen, där du agerar efter de värderingar som vår förvaltning företräder. Hos oss värderas professionalism högt, men även humor och glädje är en viktig del. För oss är jämställdhets- och mångfaldsarbete högt prioriterade områden, vilket förutsätter att det också linjerar med din värdegrund. Då vi arbetar och verkar i en värderingsbaserad organisationskultur behöver du ha med dig samma synsätt till vår förvaltning.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C196154".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Stadsfastighetsförvaltningen
Kontakt Avdelningschef Hr
Helena Backman
031-3650302 Jobbnummer 8720129
Observera att sista ansökningsdag har passerat.