HR Service Partner till mediakoncernen Schibsted!

Academic Work Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-04-09


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du passionerad för HR och vill vara en del av en dynamisk och innovativ mediemiljö? Schibsted Media är på en spännande resa och de söker nu en HR Service Partner till deras svenska team. Om du brinner för att förbättra medarbetarupplevelsen och skapa effektiva HR-lösningar som verkligen gör skillnad, då är detta möjligheten för dig!

OM TJÄNSTEN
Schibsted Media söker nu en HR Service Partner till deras svenska team. I denna position kommer du att ha en aktiv roll i att bygga upp ett partnerskap mot medieverksamheten genom att leverera sömlösa och exceptionella transaktionella och specialiserade HR-tjänster inom Schibsted Media i Sverige, med fokus på Svenska Dagbladet och deras försäljningsorganisation Schibsted Marketing Services.

Deras ambition är att ytterligare etablera gemensamma HR-verktyg, processer och tjänster som är användarvänliga, effektiva och skräddarsydda för Schibsted Medias unika behov. Inom deras HR Service-funktion kommer de att implementera en teamstruktur av partners som är relevanta för deras tjänster och tillföra värde, expertis och en utmärkt medarbetarupplevelse till deras interna kunder.

Rollerna rapporterar till Head of HR Services & People Advising.

Du erbjuds
• Ett vikariat på minst ett år med goda möjligheter till förlängning efter det.
• Du kommer att jobba i ett Mediebolag med flera av Sveriges starkaste varumärken (t.ex. Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Omni).
• Viss möjlighet till hybridarbete (en dag i veckan).
• Dynamisk och spännande arbetsplats i centrala Stockholm med superfina lokaler och egen barrista.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2025-04-09

Dina arbetsuppgifter
• Vara första kontakt för chefer och medarbetare i HR-frågor
• Hantera administrativa uppgifter kopplade till medarbetarens livscykel
• Underhålla, uppdatera och äga medarbetardata för dina fokusverksamheter HR-system Workday
• Guida chefer och People Business Partners i HR-processer som genomförs i Workday och andra HR-relaterade system
• Tillsammans med resten av teamet vara med i det löpande arbetet kring att utveckla vår funktion

VI SÖKER DIG SOM
• Har en kandidatexamen inom HR eller liknande
• Har minst 2 års erfarenhet inom HR
• Har ett genuint intresse för AI och ny teknik
• Behärskar svenska och engelska flytande

Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet av systemet Workday.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Stark interpersonell och kommunikativ förmåga
• Ett starkt lösningsorienterat förhållningssätt till problemlösning och positivt tänkesätt med fokus på användare av våra tjänster
• Stark samarbetsförmåga

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15111716".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
9275722

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: