Hr & Löneadministratör

Permobil AB / Ekonomiassistentjobb / Timrå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Timrå, Sundsvall, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Permobil AB i Timrå, Sundsvall, Sollentuna, Stockholm, Nacka eller i hela Sverige

I snart 50 år har Permobil med hjälp av teknik och innovation förbättrat livet för personer med funktionsnedsättning. Från ett litet familjeföretag har Permobil vuxit till att bli globalt ledande inom Advanced Rehab Technology.
Våra produkter finns i dag i 70 länder på fyra kontinenter. Vi omsätter mer ca 3 miljarder kr och har cirka 1 400 anställda. Huvudkontoret för koncernen ligger i Timrå. Sedan 2013 är Permobil en del av Investor AB.
_____________________________________________________________________________
HR- & LÖNEADMINISTRATÖR
Human Resources samarbetar med verksamhetens chefer och medarbetare för att stödja med kvalitativa HR-tjänster inom samtliga personalrelaterade frågor. Vi strävar efter att attrahera, rekrytera, behålla och utveckla en kvalificerad och diversifierad personalstyrka.
Vi genomför dessutom ett förändringsarbete och införande av ett koncernövergripande affärssystem inkl HR-modul, i Microsoft Dynamics AX.

På grund av föräldraledighet söker vi nu en HR- & Löneadministratör för en visstidsanställning, under hela 2017.

DIN UPPGIFT
Förutom att arbeta operativt med löneberedning, för såväl tjänstemän som kollektivanställda, är din uppgift att se till att Permobils rutiner och regler följs gällande lönehantering och anställningsförhållanden. Vi administrerar löner för Sverige och Norge. Dessutom är planen att administrera även Danmarks löner under 2017. Vårt lönesystem i Sverige är Agda, där hanteras också tidsredovisning, reseräkningar och utgiftsräkningar. Vårt lönesystem i Norge är ett annat Visma-system som heter Huldt & Lillevik.

Som Löneadministratör ingår även uppgifter så som utfärdande av arbetsgivarintyg, anmälan av inkomstuppgifter och inkomständringar till olika myndigheter samt administrering av tjänstepensioner. Du fungerar också som stöd för våra interna kunder gällande bl a löneutbetalningar, tidsredovisning, reseräkningar och utgiftsräkningar.

DIN BAKGRUND
Vi söker dig som är självgående och snabbt kan komma in i arbetet. Därför är det ett krav att du har flera års erfarenhet av ovanstående samt god datorvana i såväl Agda som MS Office. Viktigt är att kunna arbeta självständigt med hela löneprocessen och utläggshantering. Det är viktigt att du är noggrann och har förmågan att arbeta strukturerat och självständigt. Självklart är du mycket servicemedveten mot våra interna kunder. Du löser dina arbetsuppgifter snabbt och effektivt och har ett positivt förhållningssätt till de problem du ställs inför. Din processförståelse och känsla för hur systemverktyg kan effektivisera det dagliga arbetet är hög.

Vi är anslutna till Teknikavtalet och god kunskap av det eller andra kollektivavtal är önskvärt i denna tjänst. Vårt koncernspråk är engelska och vi ser att du förstår och kan göra dig förstådd på engelska.

Tjänsten är placerad vid koncernens huvudkontor i Timrå.

För ytterligare information om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Maria Nordin, Manager HR, tel: 060-59 52 97.

DIN ANSÖKAN
Om du tycker att detta låter intressant tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt eftersom vi kommer arbete löpande med urvalet, dock senast den 24 november 2016. Välkommen att skicka in din ansökan via e-post till: recruitment@permobil.com
______________________________________________________________________________

Varaktighet, arbetstid


Publiceringsdatum
2016-11-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-24

Kontakt
Företag
Permobil AB

Adress
Permobil AB
Box 120
86123 TIMRÅ

Kontorsadress
Per Uddéns väg

Jobbnummer
3162606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Permobil AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Permobil AB: