HR Manager Nordics till Liko Hill-Rom

Kelly Services AB / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kelly Services AB i Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Härnösand eller i hela Sverige

Hill-Rom är ett ledande globalt medicintekniskt företag som finns i 80 länder och har 6500 anställda. Sedan hösten 2008 ingår svenska patientlyftföretaget Liko i koncernen och i Norden möter de sina kunder med en gemensam organisation. Koncernen utvecklar, tillverkar och marknadsförs medicinsk utrustning såsom patientsängar, tryckavlastande madrasser, personlyftar och lyftselar för användning på sjukhus, sjukhem och i hemsjukvården. Deras skandinaviska huvudkontor ligger i Luleå och har kontor på ytterligare sju orter och totalt 200 anställda i Sverige. Läs mer på www.hill-rom.se och www.liko.se
Vår kund Liko Hill-Rom är i behov av en HR Manager Nordics. Tjänsten innebär ett övergripande ansvar för HR-arbetet i Norden samt att tillsammans med andra ledare inom företaget bidra till fortsatt utveckling av verksamheten. Tjänsten är placerad i Luleå, men resor till Stockholmskontoret förekommer. Arbetsuppgifter: Tjänsten inbegriper ett brett arbetsområde och är både operativ och strategisk till sin karaktär. Du kommer bland annat att: - Ansvara för HR-verksamheten i de nordiska länderna och vidareutveckla företagets goda kultur av engagemang, innovation och prestation. - Agera som en affärspartner och stödja ledningen genom att implementera nya HR initiativ, processer/ rutiner och riktlinjer samt åtgärder för att ständigt förbättra organisationens resultat, långsiktiga konkurrenskraft och de anställdas tillfredsställelse. - Agera självständigt inom regionen och ansvara för att utveckla personalfunktionen. - Övervakar HR-verksamheten gällande följande områden: Bemanning & Rekrytering, Compensation & Benefits, Utbildning & Utveckling, Hälsa & Säkerhet, Industrial Relations (i förekommande fall). - Bidra till utveckling och förbättring av företagets policies och rutiner på europeisk nivå. - Agera rådgivande till linjechefer i personalfrågor och organisationsstruktur. - Förvalta och utveckla ett team av professionell stödpersonal, alternativt vara expert för någon aktiviteter på EMEA-nivå. - Hantera tilldelade HR Projekt för regionen. - Upprätta system för att förbättra rutiner förknippade med företagets krav på ledarskap, arbetstagarnas inflytande i beslutsprocessen samt belöning av de individer som kontinuerligt visar företagets kärnvärden.
Bakgrund: - Akademisk utbildning, helst inom HR-området. - Minst 3 års erfarenhet av praktiskt HR-jobb, inkl. arbetsrätt chefsstöd, lönerevision, rehabilitering, rekrytering m.m. - Tidigare erfarenhet av internationell företagsmiljö. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. - Erfarenhet av tillverkande företag är meriterande.
Personliga egenskaper: - Du är driven, har hög integritet och god samarbetsförmåga. - Du är utåtriktad, relationsskapande, professionell och med pondus. - Du är lyhörd, tydlig, strukturerad och beslutsam. - Du är förändringsbenägen och trivs i ett sådant klimat. - Du har förmågan att tänka och agera strategiskt. - Du är flexibel och självgående i ditt arbete.
För oss är det viktigt att du kommer in med rätt kompetensnivå men även att du har de personliga kvalifikationerna som krävs. Vill du bli en del
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Publiceringsdatum
2011-11-04

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: SE315001
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Kelly Services AB

Adress
Kelly Services AB
Regeringsgatan 77
11139 Stockholm

Jobbnummer
1071679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kelly Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kelly Services AB: