HR Manager - Maquet Critical Care
Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Maquet är uppdelat på tre affärsområden: Cardiovascular, Critical Care och Surgical Workplaces, och tillhör GETINGE Group, en av världens ledande leverantörer av medicinteknisk utrustning med en omsättning på runt 25 miljarder kr.
Maquet Critical Care i Solna, med ca 400 anställda, utvecklar och tillverkar marknadens mest avancerade anestesisystem FLOW-i, samt intensivvårdsventilatorer, där varumärket SERVO har varit marknadsledande sedan början på 1970-talet. Under det senaste året har den 5:e generationens ventilatormodeller, SERVO-U och SERVO-n lanserats.
Till vår HR avdelning söker vi nu en visstidsanställd HR Manager/konsult. Inom HR avdelningen är vi 5 medarbetare som jobbar inom hela HR området och erbjuder såväl operativt som strategiskt HR stöd till både Maquet Critical Care i Solna och Maquet Nordic med kontor i Solna, Finland och Danmark. Vår värdegrund genomsyras av teamwork, öppenhet, nyfikenhet och ett agilt förhållningssätt vilket är viktigt för oss både inåt som grupp och utåt gentemot kunder och intressenter.
Publiceringsdatum2014-09-22Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta inom följande områden:
• Rekrytering
• Utbildning
• HR administration och systemförvaltning
• Rapportering och uppföljning inom HR området
• Generellt förbättringsarbete inom HR, övergripande processharmonisering samt processdokumentation
• Arbetsmiljö
• Framtagning av kommunikationsmaterial inom HR
• Back -up och stöd inom övriga HR områden
Lämplig bakgrund:
• Högskoleutbildning inom HR/Organisation eller motsvarande
• Minst 3-5 års erfarenhet från brett HR arbete med fokus på ovan områden
• 1-3 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom lön- och HR administration
• Erfarenhet av att utveckla strukturer och processer inom HR
• Gärna erfarenhet från en teknisk orienterad verksamhet och är van vid internationella sammanhang
• Goda kunskaper i engelska och svenska
• Goda system- och IT kunskaper
Dina personliga egenskaper• Kundorienterad med ett konsultativt förhållningssätt
• Proaktiv och driven med resultatfokus
• Flexibel och lösningsorienterad med stor förändringsförmåga
• Kvalitetsmedveten, strukturerad och analytiskt
• Kommunikativ lagspelare som är duktig på att bygga upp förtroende och nätverk inom organisationen
• Öppen, prestigelös och ser lärande, kunskapsdelning och stöd till kollegor som en självklarhet
Tjänsten är en visstidsanställning för perioden november 2014-december 2015
Mer om tjänsten:
I den här rekryteringen sammarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Jan Moström på tfn 076-525 90 40. Vi ser fram emot din ansökan via
www.wise.se/jobb så snart som möjligt, dock senast 2014-10-03. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval och rekommenderar att du skickar din ansökan omgående.
Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.
Arbetstider och omfattningHR Manager HR Manager
Ersättningfast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-03
Ange följande referens när du ansöker: 576
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Moström
FöretagWise Professionals AB
AdressWise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22109 10422 Stockholm
Jobbnummer 2005456
Observera att sista ansökningsdag har passerat.