HR/Löneadministratör till GKN Aerospace
Skill Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Trollhättan
2022-08-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR/Löneadministratör till GKN Aerospace" (publicerad 2022-09-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Trollhättan,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Stenungsund eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av löneadministration och är på jakt efter ett nytt jobb? Då har du nu chansen till att arbeta på GKN Aerospace som HR-/löneadministratör. Ansök redan idag!
Publiceringsdatum2022-08-19Om företagetGKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.
Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.
Vår HR-avdelning består totalt av 13 personer och vi jobbar tätt tillsammans med alla ärenden som kommer till oss. Företaget har ca 2000 anställda vilka vi hanterar lön för varje månad samt ett antal konsulter.
ArbetsuppgifterSom HR-/Löneadministratör hos oss kommer du att ingå i en avdelning bestående av fyra medarbetare som har till huvuduppgift att stötta våra chefer och medarbetare i alla frågor rörande tid, lön, lagar och avtal. Vi är alla experter inom olika områden och området som du förväntas ta ansvar för är främst vårt tidredovisningssystem och hantera uppgifter som är kopplade till det. Inom detta kommer du att bli experten. Övriga uppgifter som ingår i tjänsten är personaladministration i vårt lokala HR-system (SAP) samt i vårt globala system (Success Factors).
Du kommer att ha mycket kontakt med företagets medarbetare och chefer. Du är den man vänder sig till i alla frågor kring personaladministration från det att en medarbetare anställs till dess han/hon avslutar sin anställning. I detta ingår t.ex. löneförändringar, schemabyten och avdelningsbyten. I och med att vi är en del av en global koncern kommer du att ha kontakt med kollegor runtom i världen i diverse ärenden kopplat till vår personal.
Regelbunden extern kontakt sker framförallt med vår samarbetspartner CGI som via out sourcing kör våra löner varje månad.
Tätt samarbete tillsammans med IT inom företaget kan förekomma vid behov. Detta i ärenden kring förbättring och
nyutveckling.
ProfilVi ser att du är en ansvarstagande person med ett genuint servicetänk där kunden alltid står i fokus. Då arbetet är strukturerat utifrån när månadens lönekörning ska ske är det en stor fördel om du är van att jobbamot deadlines. För att klara av rollen ser vi att du är strukturerad och kan arbeta med många ärenden parallellt. Vidare är en hög social kompetens av stor vikt, då du kommer att ha mycket kontakter såväl internt som externt.
Krav för tjänsten är:
Tidigare erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter kopplat till lön och övrig HR-administration
Tidigare erfarenhet av SAP, Success Factors och tidredovisningssystem
Att du är obehindrad i både tal och skrift i svenska och engelska
Meriterande för tjänsten är:
Tidigare arbete med Teknikavtalet
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av oss på Skill.
Om du känner att detta är en roll för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan! Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Hilda Rehn via mail
hilda.rehn@skill.seOm företagetSkill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkill Rekrytering & Bemanning AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7345".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618),
https://skill.se/ Jobbnummer 6900075
Observera att sista ansökningsdag har passerat.