Hr Konsult personal- och arbetsmiljösamordning

Experis AB / Ekonomichefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Bräcke eller i hela Sverige

Experis söker en HR konsult med intresse för miljö.

Just nu har vi på Experis ett spännande konsultuppdrag med start 1/12 , där du gör skillnad för vår miljö! Vi söker en HR-konsult som ska arbeta med fokus på personal- och arbetsmiljösamordning. Har du tidigare jobbat med HR i någon form av chefsroll och har erfarenhet av miljöarbete, då kan du vara personen vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!

Experis söker en HR konsult med intresse för miljö.

Just nu har vi på Experis ett spännande konsultuppdrag med start 1/12 , där du gör skillnad för vår miljö! Vi söker en HR-konsult som ska arbeta med fokus på personal- och arbetsmiljösamordning. Har du tidigare jobbat med HR i någon form av chefsroll och har erfarenhet av miljöarbete, då kan du vara personen vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!

Om rollen
I rollen som personal och arbetsmiljösamordnare kommer du att arbeta hos vår kund i Helsingborg. Uppdraget startar den 1/12 och förväntas pågå tom den 30 april 2021.
Arbetsuppgifterna är varierande och spänner över hela HR området. Företaget har idag 170 anställda både kollektivanställda och tjänstemän. Du kommer att stödja organisationen i personal- och arbetsmiljöfrågor, säkerställa att arbetsrättsliga lagar och avtal efterlevs. Vidare kommer du att driva och koordinera det systematiska arbetsmiljöarbetet och vara kontakt mot arbetsmiljöverket och andra myndigheter vid behov.
Stödja cheferna i rekryteringar, rehabiliteringar, personalärenden, förhandlingar, arbetsrättsliga frågor samt arbetsmiljöfrågor. Arbetet innefattar även administration enligt nedan:

* Samverka med personalorganisationerna.
* Koordinera och samordna lönerevisionen.
* Administrativt arbete: skriva anställningsavtal, dokumentera rehab-ärenden och personalärenden.
* Kalla till förhandlingar och sköta protokollskrivningen.
* Sammanställa och följa upp arbetsskade- och tillbudsrapportering.
* Samverka med företagshälsovården


Om dig
För att passa i rollen som personal -och miljösamordnare tror vi att du:

* har en personalvetarutbildning eller liknande, eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt.
* Gedigen erfarenhet på minst 3-5 år av att ha arbetat i en självständig generalistroll/HR BP roll där du både arbetat med tjänstemanna- och kollektivsidan
* Personal- och arbetsmiljöfrågor och tidigare erfarenheter från att arbeta med: miljöarbete, riskbedömningar policy, analys och tolkning av persondata, arbetsmarknadsrelationer.
* Trivs att arbeta både operativt och med administrativa arbetsuppgifter.

Det är meriterande om du tidigare arbetat på ett företag inom miljö och hållbarhet samt har erfarenhet av arbete i systemet Agda.
Som person tror vi att du är initiativtagande och lösningsorienterad. Då du kommer att arbeta i grupp tror vi att du har en stor tro på teamarbete och laganda. Vidare är det viktigt att du som konsult är flexibel och ansvarstagande samtidigt som du är ett gott föredöme då du både representerar dig själv, oss på Experis, samt vår kund i deras organisation.

Vad kan Experis erbjuda dig?
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Publiceringsdatum
2020-11-10

Så ansöker du
Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Ulrika Jigman på Ulrika.Jigman@manpower.se alternativt på telefonnummer 0725047797.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2dfd4424-6c39-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Jobbnummer
5439325

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: