HR konsult

Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Linköping

Kommunstyrelsens förvaltning består av förvaltningsledning, kommunledningskontor samt sju uppdragsfinansierade verksamheter. Tjänstemännen som arbetar här styr, leder och utvecklar den kommunala verksamheten på politikernas uppdrag. Vi har cirka 170 medarbetare på förvaltningen. Våra avdelningar ansvarar för utveckling, personal, ekonomi, administration och kommunikation.

Vi söker en HR konsult som ska leda uppbyggnaden av vårt rekryteringscenter.

Flyktingmottagning består av många olika delar och involverar i stort sätt alla kommunens förvaltningar samt externa aktörer. För att hantera den ökade volymen av flyktingar de kommande åren har kommunen som komplement till linjeorganisationen och dess ansvar därför infört en processorganisation. Processorganisationens syfte är att arbeta för en effektiv, ändamålsenlig och flexibel flyktinghantering i kommunen som helhet.

Processorganisationen består av en ansvarig processägare samt utsedda processledare på respektive förvaltning och representanter från stödfunktionerna. Till processorganisationen hör också en rekryteringsenhet samt en lokalplaneringsenhet.

Vi söker nu en HR-konsult som vill vara med och bygga upp denna rekryteringsenhet. Din anställning blir som HR-konsult på HR Verksamhet och närmaste chef blir HR-chefen. Hos oss arbetar du med ett eget ansvar och en stor frihet utifrån tydligt uppsatta mål och ramar. Vi har ett långgående delegerat medarbetarskap där varje medarbetare tar ett stort ansvar för såväl verksamhetens utveckling som de egna uppdragen. Vi jobbar aktivt med vår grupprocess och lägger ner både tid och engagemang att skapa effektiva team som tillsammans driver olika frågor inom verksamheten.

Publiceringsdatum
2015-11-26

Dina arbetsuppgifter
• Vara personalområdets representant i kommunens processorganisation för flyktingarbetet.
• Leda, samordna och följa upp arbetet med HR's center för rekryteringar.
• Ansvara för att HR's center för rekryteringar har en ändamålsenlig, effektiv och flexibel organisation och arbetssätt.
• Rekrytera personal utifrån inkomna uppdrag från förvaltningarna.  
• Effektivisera rekryteringsprocessen.
• Skapa och upprätthålla "en väg in" för externa och interna kandidater som vill arbeta med olika uppdrag inom flyktingområdet. 
• Planera och kalkylera med bemanningsbehovet utifrån inkomna uppdrag.
• Vara kontaktperson internt och externt för frågor kopplat till rekryteringar.   

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning med inriktning mot HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av att bedriva utvecklingsprojekt och/eller utveckling av verksamhet.
• Erfarenhet av att leda processer och arbeta processorienterat.
• Minst 3 års erfarenhet av brett, kvalificerat HR-arbete
• Goda kunskaper i arbetsrätt och ett djup inom rekrytering.
• Goda datorkunskaper.
• God förmåga att uttrycka dig i muntligt.
• Erfarenhet av att jobba i stora komplexa organisationer är meriterande.

Du är en självgående person som tycker om att samarbeta och du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Du är lösningsfokuserad och du har lätt för att ta egna initiativ. Du är drivande, prestigelös och kommunikativ. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  

Söker Du en arbetsplats där det är högt i tak, där alla har olika uppdrag men jobbar mot gemensamma mål, där vi är måna om varandra och jobbar aktivt med våra gemensamma värderingar då ska Du söka dig till oss.

Om Linköpings kommun
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: www.linkoping.se

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!

Övrig information
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).

Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.

Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-17
Ange följande referens när du ansöker: 2015/1858
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sonja Erlandsson 013-26 32 88

Företag
Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Adress
Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Stadshuset
58181 Linköping

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
2547472

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning: