HR Generalist, vikariat

Orio / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orio i Nyköping, Trollhättan eller i hela Sverige

Orio är ett globalt reservdels- och logistikföretag med stark innovativ anda. Bland våra smarta och konkurrenskraftiga lösningar finns logistik och ingenjörskunnande i världsklass och våra rötter inom bilindustrin, eftermarknad och reservdelar går tillbaka ända till 1947.

Företagsnamnet Orio AB bildades 2013, innan dess hette vi Saab Automobile Parts AB. Vårt huvudkontor finns i Nyköping och ett filialkontor i Trollhättan, samt våra dotterbolag i USA och Europa. Vi är sammanlagt ca 260 anställda inom bolaget. Omsättningen 2016 uppgick till 814 miljoner kr med försäljning till över 60 marknader.

Vårt långsiktiga mål är att som verkstadspartner leverera vårt erbjudande genom innovativa tjänster och med modern teknik, samtidigt som vi utvecklar och stärker våra kunders affärer. Vi går en spännande framtid till mötes, där innovation och kundnära ambition går hand i hand. Genom att bredda vårt erbjudande och utöka vår kundbas fortsätter vi att växa och utvecklas.

Om tjänsten - innehåll och ansvarsområden

Vi söker nu en vikarie för vår HR Generalist som kommer att vara föräldraledig under 1 år. Din roll innebär att arbeta med operativa HR-frågor i en variationsrik roll med stort ansvar och med många personliga kontakter. Du arbetar med ett brett spektrum av arbetsuppgifter såsom; personaladministration, upprätta och driva HR-processer, uppdatera policys och riktlinjer, stötta chefer i rekrytering samt arbeta aktivt för en positiv arbetsmiljö. Här uppmuntras du till att utveckla såväl företaget som dig själv, därav kan rollen anpassas beroende på vem du är och vad du har för styrkor och intresseområden.

På Orio i Nyköping arbetar vi i ett öppet kontorslandskap med mycket interaktioner. Vid behov finns grupprum om man behöver arbeta ostört. I samma byggnad som kontoret finns vårt stora logistikcenter som omfattar nästan 60000 m2. Som anställd på Orio har man ett antal förmåner såsom; flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag, möjlighet till boende på fritidsanläggningar samt en stor fin motionshall och gym som är bokningsbara efter arbetstid. Vi har dessutom en utomhusbana för tennis utan kostnad för medarbetare.

Kvalifikationer - utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Akademisk utbildning inom Personal och arbetslivskunskap eller motsvarande

• Någon eller några års arbetslivserfarenhet ifrån HR-arbete
• Erfarenhet ifrån administrativa arbetsuppgifter

Det är meriterande ifall du har en erfarenhet ifrån lager/industri och det är viktigt att du trivs med administrativa arbetsuppgifter. Då du har många personliga kontakter i ditt arbete krävs det att du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. I din roll som HR Generalist kommer du att arbeta brett och därmed är det viktigt att du har en helhetssyn, är strukturerad och har en vilja att driva, utveckla och påverka verksamheten. Du är en person som trivs i en dynamisk miljö där du kontinuerligt ställs inför olika utmaningar.

Upplysningar och ansökan

Upplysningar om tjänsten lämnas av Cecilia Molander, HR Manager, på telefonnummer 0700-85 30 55. Vi gör löpande urval ser vi gärna att du anmäler ditt intresse snarast, dock senast 2019-02-28. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-01-22

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Molander cecilia.molander@orio.com

Företag
Orio

Adress
Orio
Flättnaleden 1
61181 Nyköping

Kontorsadress
Flättnaleden 1, Nyköping

Jobbnummer
4570737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orio

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orio: