HR Business Partner till Com Hem
Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,76 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 1000 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är BC Partners. För mer information läs mer på
www.comhem.seVill du som HR Business Partner bidra till affären i ett dynamiskt och spännande företag?
I rollen som HR Business Partner kommer du att ansvara för allt HR-stöd till en eller flera av våra organisationsenheter. I nära samarbete med dessa driver du självständigt HR-frågor och ger organisationen stöd i stort och smått. Du kommer att tillhöra HR- teamet i Stockholm som idag består av 5 personer och kommer att stötta chefer på flera orter i landet. HR-organisationen är inne i en spännade förändringsfas med stora möjligheter att vara med och påverka.
Exempel på arbetsuppgifter:
• stötta chefer i personalärenden
• rådgivare i rekrytering och urval
• genomförande och återkoppling av personlighetstester
• lönebildning, marknadsjämförelser mm
• rehabilitering och friskvård
• arbetsmiljöarbete
• HR policy och rutiner, arbetsrätt mm
Bakgrund
Vi söker dig som är utbildad personalvetare eller motsvarande. Du har ca 3-5 års erfarenhet av brett HR-arbete. Du är van att arbeta konsultativt med chefer, har affärsförståelse, arbetar självständigt och är drivande och proaktiv i ditt arbetssätt. Som person är du kommunikativ och har förmåga att se till helheten och skapa förtroende och goda relationer.
Du talar svenska och engelska obehindrat och är en van användare av MS Office.
Vi erbjuder
Com Hem erbjuder en arbetsmiljö där den personliga utvecklingen går hand i hand med verksamhetens. Vi jobbar med kundnära och roliga tjänster inom kommunikation och underhållning, vilket lockar kreativa och dynamiska medarbetare - dina kollegor. Förändringstakten är hög, uppdragen varierande och lärandet ett naturligt inslag i vardagen. Hos oss får du möjlighet att utveckla och utvecklas i en resursstark tillväxt. Eftersom Com Hem verkar i en snabbt föränderlig bransch behöver du vara flexibel och tycka om att lära dig nya saker. Vi arbetar i tajta team, så det är viktigt att du är prestigelös och gillar att nå resultat med gemensamma krafter.
Publiceringsdatum2012-07-05Så ansöker duI den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Sofia Ahlgren på tfn 08-515 142 41 eller Iréne Lavesson, 08-515 142 34. Då urval sker löpande så ber vi dig att skicka in din ansökan snarast, intervjuer kommer att ske med start i augusti.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Arbetstider och omfattningDag, Heltid, Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise Professionals AB
AdressWise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm
Jobbnummer 1289048
Observera att sista ansökningsdag har passerat.