HR Business Partner till Citroën Sverige AB
Kontorsfixarna Skandinavien AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Kontorsfixarna Skandinavien AB
Publiceringsdatum2012-01-18Om företagetCitroën Sverige AB är importör och generalagent för Citroën. I Sverige finns ett 70-tal försäljningsställen och ett hundratal verkstäder runt om i landet.
Citroën Sverige AB är ett helägt dotterbolag till PSA Peugeot Citroën. Gruppen är den näst största personbilstillverkaren i Europa med 3,6 miljoner sålda fordon 2010, och den ledande tillverkaren av lätta transportbilar. Citroën har ett brett och modernt modellprogram både vad gäller personbilar och lätta transportbilar. Under 2008 etablerades en ny, skandinavisk organisation för Citroën med huvudkontor i Köpenhamn och tre nationella avdelningar i Stockholm, Oslo och Köpenhamn. På kontoret och på bilanläggningen i nordvästra Stockholm arbetar idag drygt 70 personer. Du kommer att arbeta på kontoret i Spånga. Läs gärna mer om företaget på
www.citroen.se.Dina arbetsuppgifterSom HR Business Partner kommer du att arbeta operativt och taktiskt med alla typer av HR frågor för Sverige och Norge. Det innebär att ge kvalificerat stöd till chefer inom arbetsrätt, rekrytering, kompetens- och ledarutveckling. I rollen ingår också att arbeta med organisationsfrågor, arbetsmiljöfrågor, personalsociala frågor och lönesättning.
Du kommer att arbeta med kollektivavtalen Unionen och Metall och som arbetsgivarrepresentant genomföra fackliga förhandlingar. Du ansvarar också för att samordna att HR processerna drivs med ett gemensamt arbetssätt. Rapportering sker till HR Manager Citroën Scandinavia i Danmark. I denna roll har du ett nära samarbete med HR-assistenten och med HR Manager Citroën Scandinavia. Resor till Norge sker någon gång per månad.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen inom HR och minst 5 års erfarenhet av brett HR-arbete, gärna i ett internationellt företag. Du har stor kunskap inom arbetsrätt och är van vid att hantera fackliga förhandlingar. Har du erfarenhet av norsk arbetsrätt eller av att arbeta med HR-relaterat arbete i Norge är det meriterande. En förutsättning för att klara av denna roll är att du har kunskap inom rekrytering, kompetensutveckling och av att hantera löne- och förmånsfrågor.
Du bör ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift samt vara en van datoranvändare främst i Officepaketet. Du har lätt för att förstå och samarbeta med dina norska och danska kollegor. Har du kunskaper i franska är det meriterande men det är inget krav.
Som person är du affärsorienterad och drivande med god vana av att arbeta proaktivt och självständigt. Du är trygg i din roll, har integritet och är lyhörd. Vidare har du förmågan att skapa förtroendefulla relationer och är tydlig i din kommunikation. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du trivs med det operativa arbetet och att du är flexibel och prestigelös. Att hantera många parallella arbetsuppgifter i ett högt tempo är din vardag. Du motiveras av att alltid leverera i en stimulerande och försäljningsdriven miljö.
Övrig informationI den här rekryteringen samarbetar vi med Kontorsfixarna. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvariga rekryterare Ellinor Halling eller Ulrika Thorstrand på telefonnummer 08-663 99 00. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2012-02-05. Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-05
Ange följande referens när du ansöker: 645
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagKontorsfixarna Skandinavien AB
AdressKontorsfixarna Skandinavien AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm
Jobbnummer 1132478
Observera att sista ansökningsdag har passerat.