HR Business Partner till Antalis

First Reserve AB First Reserve AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos First Reserve AB First Reserve AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Vill du ha en bred HR roll i ett internationellt bolag med hög trivselfaktor? Sök då tjänsten på Antalis! Detta är ett konsultuppdrag med start kring årsskiftet 2014/2015 och beräknas pågå under ca 6 månader.

Publiceringsdatum
2014-10-23

Om företaget
Antalis AB är Sveriges ledande leverantör av finpapper och en växande aktör inom förpackningar.  Kontor och lager finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. De vanligaste kunderna är tryckerier, återförsäljare av papper och förpackningsanvändare inom industri och handel. Antalis omsätter i Sverige cirka 800 miljoner kronor och ingår i den internationella koncernen Antalis, som är den största grossisten i Europa inom såväl finpapper som förpackningar. Företagskulturen är öppen och informell. Beslutsvägarna korta och förändringstempot högt.

Dina arbetsuppgifter
Som HR Business Partner ingår uppgifter med tonvikt på personaladministration men även att stötta organisationen med frågeställningar inom arbetsrätt, arbetsmiljö, personalärenden etc.

Funktionen rapporterar till den svenska HR chefen.

I arbetsuppgifterna ingår: 

• Vara kontaktperson gentmot löneoutsourcing företaget. Vara länken mellan Antalis medarbetare och outsourcing företaget.
• Administration och uppdatering av utvecklingssamtal och kompetensutveckling på en HR-plattform.
• Rapportering till HK i Paris gällande personalrelaterade frågor som exempelvis; frånvaro, rekryteringskostnader, rehabilitering.
• Administration av introduktion av medarbetare.
• Administration angående avslut och anställning av medarbetare.
• Diverse översättningar från engelska till svenska gällande diverse policydokument etc.
• Stötta cheferna med arbetsrätt, arbetsmiljö och personalärenden.

Vem är du?
Vi ser gärna att du har minst 5-7 års erfarenhet av generella HR-frågor i internationell verksamhet. Du är en duktig och driven administratör. Har god kontroll över den svenska arbetsrätten samt har ett konsultativt arbetssätt.

Du har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Samt goda kunskaper i office- paketet, framförallt i Excel.

Som person är du prestigelös, strukturerad och noggrann. Du är självgående och proaktiv i ditt arbetssätt. För övrigt är du socialt kompetent, kommunikativ och trivs med att arbeta i team. Du brinner för personalfrågor och trivs med en konsultativ roll. 

Så ansöker du
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. Oavsett din bakgrund, kön, religion, etnicitet, funktionshinder eller sexuell läggning är du därför välkommen med din ansökan.

Skicka din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Viveka Holm på First Reserve, tel 08-705 80 64.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Viveka Holm 08-7058064, 070-2798321

Företag
First Reserve AB First Reserve AB

Adress
First Reserve AB First Reserve AB
Box 1557
17129 Solna

Kontorsadress
Ekensbergsvägen 117

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2042023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från First Reserve AB First Reserve AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos First Reserve AB First Reserve AB: