HR Business Partner med inriktning på digitalisering och arbetsm

Telge (i Södertälje) AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge (i Södertälje) AB i Södertälje, Sundbyberg, Stockholm eller i hela Sverige

Vågar du välja att affärsutveckla för en bättre framtid? Vill du vara med och skapa en HR-funktion som verkligen stödjer verksamheten och säkerställer att vi står stadigt rustande för både nuvarande och framtida utmaningar inom HR-området? Nu söker vi dig som brinner för ett utvecklingsorienterat och modernt HR-arbete och som vill ta ansvar för vår fortsatta digitalisering och för koncernens arbetsmiljöfrågor.

Som HR-strateg på Telge ingår du i koncernens centrala HR-avdelning bestående av fem ytterligare HR-strateger och en HR-koordinator som samtliga rapporterar till koncernens HR-direktör. Våra övergripande, gemensamma mål för avdelningen är att utveckla koncernens HR-strategier samt att tillhandahålla ett professionellt HR-stöd åt våra dotterbolag. Fokus de närmaste åren kommer att ligga på utvecklingen av Telges arbetsgivarvarumärke, koncernens Compensation & Benefit-processer, ledarskapsutveckling, kompetensförsörjning och inte minst fortsatt digitalisering.

• Christina Osswald, HR-direktör Telge AB

Arbetsuppgifter och ansvar Som HR-strateg har du HR-ansvaret för ett av koncernens bolag, där du ingår i bolagets ledningsgrupp och tillsammans med bolagets chefer ansvarar för att attrahera, rekrytera, behålla och utveckla bolagens medarbetare. Du arbetar konsultativt och affärsinriktat inom hela HR-området med både operativa och strategiska frågor. Du blir en mycket viktig resurs i arbetet med att säkra företagens framtida konkurrenskraft och att sprida våra värderingar och attityder. I rollen ligger även ett koncernövergripande ansvar för fortsatt digitalisering av våra HR-processer samt ett strategiskt ansvar för koncernens arbetsmiljöarbete. En av våra viktigaste frågor är att fortsätta att utvecklas digitalt, vi vill att mindre tid ska ägnas åt administration och mer tid till värdeskapande arbete. Här är vi övertygade om att du kan bidra till att vinsterna och nyttan med att införa ett mer digitalt arbetssätt synliggörs i organisationen. Som ansvarig för våra psykosociala arbetsmiljöfrågor vidareutvecklar du policys och processer samt fungerar som sakkunnig inom området. Vad gäller arbetsmiljö har vi kommit en bra bit så här blir det fokus på att implementera och skapa en tydlighet i hela organisationen. Självklart ser vi gärna att du spänner bågen ytterligare och jobbar med att höja nivån även här.

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha relevant akademisk utbildning inom HR eller motsvarande tillsammans med flerårig erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete, där du arbetat såväl operativt som strategiskt. Då tjänsten innefattar ett koncernövergripande ansvar för fortsatt digitalisering av våra HR-processer så behöver du ha erfarenhet från att driva digitaliseringsarbete, från vision till implementation. Vi ser det som meriterande om du har djupare kunskap inom arbetsmiljö men det är inte ett krav så länge du har god grundkunskap och intresse för frågorna. Som person ser vi att du är förändringsbenägen, drivande och affärsmässig samt med en god förmåga att se andras behov och samarbeta. Självklart behöver du känna igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Mycket bra svenska i tal och skrift tror vi också behövs för den här tjänsten.



Vi är Telge AB Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service. Här finns också vårt eget shared services - Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst - sin kärnaffär.

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Då vi arbetar med löpande urval är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart du kan, men senast 19 maj 2022.

Ta kontakt I den här rekryteringen samarbetar Telge med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson på 076-780 68 64.

Facklig kontaktperson på Telge är Sanne-Liv Olsen för Vision, 08-550 220 00. Tjänsten är tillsvidare med tillträde så snart som möjligt.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-05-02

Ersättning
enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telge (I Södertälje) AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge (I Södertälje) AB (org.nr 556307-6867), http://www.telge.se

Arbetsplats
Telge AB

Jobbnummer
6593213

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge (i Södertälje) AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge (i Södertälje) AB: