HR assistent/löneadministratör 50% till kommun i Söderort
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Publiceringsdatum2018-01-18Dina arbetsuppgifterTill kommun i söderort söker vi nu en HR assistent/ löneadministratör till Barn- och utbildningsförvaltningen för uppdrag på 50%. Uppdraget omfattar halvtid med start 2018-02-12-och löper till och med 2018-04-01.
Inom barn- och utbildningsförvaltningen arbetar 3 600 medarbetare och 170 chefer inom förskola, grundskola och gymnasieskola och vuxenutbildning. Förskola och skola ska ge alla barn och elever förutsättningar att nå de nationella kunskapsmålen. Personalavdelningen är en del av barn- och utbildningsförvaltningen och består av personalchef, fem personalkonsulter och fyra personalassistenter. Personalavdelningens uppdrag är att ge ett brett stöd till förvaltningens chefer inom personalområdet, såväl operativt, konsultativt som strategiskt. Tjänsten är placeriad på förvaltningskontoret.
I ditt uppdrag som HR assistent arbetar du nära verksamheten och ger ett dagligt stöd/support inom områdena löneadministration, avtalsfrågor, rekryteringsadministration och annonsering. Du kommer också att utföra andra arbetsuppgifter inom HR-relaterade områden, som t. ex den årliga medarbetarenkäten. I arbetet stödjer du förvaltningens chefer och administratörer inom dessa områden, bland annat genom hantering av ärenden, men också genom information och utbildning. Vårt arbete kännetecknas av hög tillgänglighet och service till våra verksamheter.
HR avdelningen arbetar i mindre team och arbetsgrupper på avdelningen för att skapa goda resultat och utveckla verksamheten. I vårt uppdrag samverkar vi också med övriga personalavdelningar i kommunen och andra myndigheter.
Vi arbetar i det personaladministrativa systemet Heroma.
Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta brett inom det personaladministrativa området i en växande verksamhet med barn och utbildning i fokus. Du har 5 års erfarenhet eller mer av självständigt arbete med lön och avtalsfrågor. Du har en löneadministratörsutbildning.
Som person är du strukturerad, resultatinriktad, lösningsorienterad, pedagogisk och har god samarbetsförmåga. Du har hög integritet, är noggrann och serviceinriktad.
Du erbjuds
Ett halvtids uppdrag på kommun i söderort. Uppdraget omfattar 50% med start 2018-02-12-och löper till och med 2018-04-01. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Jurek men arbeta ute hos vår kund. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lena Cardelius på
lena.cardelius@jurek.se. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida
www.jurek.se.Vi tar inte emot ansökningar via email.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Cardelius
lena.cardelius@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 3911225
Observera att sista ansökningsdag har passerat.