HR ansvarig

Göteborgs Räddningsmission / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Räddningsmission i Göteborg, Öckerö, Kungsbacka, Ale, Borås eller i hela Sverige

Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete på kristen grund. Vår vision är att alla människor har rätt till ett värdigt liv. Vi har idag cirka 100 anställda och 130 volontärer. Vi arbetar med gåvo- och bidragsfinansierad verksamhet och tillhandahåller även platser och tjänster som upphandlas av socialtjänst, kriminalvård och andra myndigheter. Omsättningen är ca 60 miljoner kr/år.
Till vår supportorganisation söker vi nu en kompetent, engagerad och driven
HR ansvarig
Göteborgs Räddningsmission söker en HR ansvarig med ansvar för att driva strategiska frågor inom HR området. Du kommer att ansvara för övergripande personalfrågor gentemot verksamhetens enheter. Arbetet innebär till stor del att vara ett aktivt stöd till våra enhetschefer och verksamhetsansvariga. Som HR ansvarig kommer du att arbeta med att driva frågor inom områdena arbets- och avtalsrätt, policyarbete, rekrytering och kompetensförsörjning, arbetsmiljö och rehabilitering.
Göteborgs Räddningsmission ser som ett mervärde att förutom anställd personal också arbeta med volontärer. Både anställd personal och volontärer räknas som medarbetare för organisationen. I tjänsten som HR ansvarig ingår ett särskilt ansvar för organisationens volontärsamordning. I det uppdraget ingår rekrytering, utbildning och samordning.

Publiceringsdatum
2010-11-23

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har
• högskoleutbildning inom PA-området
• tidigare erfarenhet av kvalificerat personalarbete
• erfarenhet av förhandlingsarbete och övriga frågor inom arbetsrätten.
• ett serviceinriktat samt konsultativt förhållningssätt
• god kommunikativ och pedagogisk förmåga
Befattningen innebär ett utåtriktat arbete och regelbunden samverkan med andra funktioner inom organisationen. Som personalspecialist förutsätts du därför vara lyhörd, flexibel, ha integritet och trivas med att samarbeta med andra människor. Förmågan att skapa förtroende är mycket viktig. För att vara rätt person på rätt plats behöver du även ha vilja och förmåga att ta egna initiativ och vara van att arbeta självständigt och ta eget ansvar för frågor inom området. Vi vill att du delar vår värdegrund.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tjänsten inleds med provanställning. Tillträde sker snarast.
För mer information kontakta:
Direktor Anna Lönn Lundbäck, telefon 031-712 12 02
Personalsamordnare Catarina Wiklund, telefon 031- 712 12 07
Välkommen med din ansökan märkt "HR ansvarig" till Catarina Wiklund, senast den 8/12 2010. Ansökan kan skickas till e-postadress: c.wiklund@raddningsmissionen.se
Läs mer på vår hemsida www.raddningsmissionen.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, som inleds med provanställning.

Ersättning
Fast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-08
Välkommen med din ansökan senast den 8/12. Märk ansökan "HR ansvarig"
Ansökan kan skickas till e-postadress: c.wiklund@raddningsmissionen.se

Kontakt
Anna Lönn Lundbäck, Direktor, 031-712 12 02
Catarina Wiklund, Personalsamordnare, 031-712 12 07

Företag
Göteborgs Räddningsmission

Adress
Göteborgs Räddningsmission
Andra Långgatan 29
41327 GÖTEBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-712 12 00
Faxnummer: 031-712 12 49
E-postadress: foreningen@raddningsmissionen.se

Jobbnummer
784584

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Räddningsmission

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Räddningsmission: