HR Advisor till fordonsindustrin
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-12-16Om tjänstenSom HR Advisor kommer du vara en del av en stor global koncern, verksamma inom fordonsindustrin. Din avdelning tillhör en supportfunktion och tillsammans fungerar ni som ett stöd för organisationen i HR-relaterade frågor. Som HR Advisor tar du emot inkommande ärenden och ansvarar för att den som vänder sig till enheten med personalrelaterade frågor alltid får ett svar eller återkoppling inom 24 timmar. Du kommer i din roll som HR Advisor att hjälpa medarbetare, HRBP 's och chefer inom företaget, men även tidigare anställda eller myndigheter har möjlighet att kontakta enheten. Just i detta uppdrag kommer du att ansvara för att hantera ärenden kopplat till ett visst område inom bolaget.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Vara första kontaktperson vid inkommande samtal eller mail
• Ge information och rådgivning i HR-relaterade processer, rutiner och regler
• Registrera alla frågor och svar i ärendehanteringssystemet på ett tydligt och professionellt sätt.
• Säkerställa att det svar som lämnas överensstämmer med företagets policies och gällande kollektivavtal, samt agera utifrån de regler som gäller för sekretess och säkerhetsfrågor inom företaget
• Guida kunden om hur man kan hitta HR-relaterad information
• Kontinuerligt arbeta med att skapa och upprätthålla goda relationer inom hela HR-leveransmodellen
• Identifiera och registrera positiva och negativa synpunkter från kunder
Andra arbetsuppgifter som förekommer är att identifiera möjligheterna för att förbättra produktivitet, effektivitet och kvalitet i enheten samt driva förbättringsaktiviteter.
Om dig
Vi söker dig som vill utvecklas brett inom HR-området och ser detta uppdrag som en bra väg dit. Just i detta fall behöver du inte någon erfarenhet inom HR sedan tidigare. Men vi ser gärna att du jobbat med kundservice tidigare, t.ex. med telefonrådgivning på bank. Som person tror vi att du tycker om att kunna hjälpa andra. Du är lyhörd, serviceinriktad och har ett genuint och stort intresse för att hjälpa andra. För att lyckas i denna tjänst behöver du också ha ett effektivt arbetssätt och besitta en förmåga att få saker gjort. Du har ett starkt kund- och lösningsfokus samt är ödmjukt inställd till varierande arbetsuppgifter. Eftersom enheten i stor utsträckning arbetar i team är det även viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Trivs du dessutom i en internationell miljö och är van att kommunicera, både muntligt och skriftligt på så väl svenska som engelska kommer du att trivas i din nya roll. För att komma snabbt in i arbetet tror vi också att du lätt sätter dig in i nya system. Har du arbetat med SAP tidigare är detta meriterande.
Vi önskar att du kan starta runt 13 januari. Uppdraget kommer initialt att pågå till 31 maj 2020.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson via
julia.algotsson@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-31587".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5003066
Observera att sista ansökningsdag har passerat.