HR administratör

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Vi söker för kunds räkning en erfaren HR administratör  med placering i Örebro.

Hur ser din arbetsdag ut?

Tjänsten som HR-administratör innebär att du kommer att arbeta i en supportande roll inom HR-avdelningen. Du kommer att arbeta nära dina kollegor i teamet med ett stort administrativt ansvar gällande personaladministration. Du kommer även ge professionellt stöd till våra chefer och medarbetare och vara dem behjälpliga i olika frågor.
I din tjänst kommer du vara spindeln i nätet i flera administrativa arbetsuppgifter som exempelvis

• Utbildningsadministration samt uppdatering av kompetensportal
• Säkerställa att processer följs, frågeställningar besvaras samt att återkoppling sker till berörda medarbetare och chefer
• Ta fram rapporter/data/statistik
• Uppföljning av sjukfrånvaro
• Uppdatera intranät med HR relaterad information
• Hantering av anställningsbeslut
• Vara behjälplig vid rekryteringar som annonsering, referenstagning
• Underhåll av personalarkiv

Ett varierat arbete där god service och förmåga att prioritera ständigt ställs på prov. Rollen är bred och du kommer att ha många interna kontaktytor, både mot chefer och mot medarbetare. Du kommer att arbeta i ett flertal system och ha dator och telefon som främsta arbetsverktyg.

Publiceringsdatum
2016-02-23

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som HR administratör har du någon form av utbildning inom HR eller kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet. Du har god erfarenhet av att arbeta i något affärssystem samt MS Office. För tjänsten krävs det att du har lätt för att uttrycka dig i svenska språket både muntligt och skriftligt. Du gillar att utveckla de arbetsuppgifter och ansvarsområden du arbetar med Meriterande är om du tidigare jobbat inom statlig myndighet.

Vem trivs här?

Du som trivs med att få arbeta självständigt och periodvis även i ett högt arbetstempo kommer att trivas i rollen som vår HR administratör. Du är noggrann och strukturerade i ditt arbetssätt, samt har förmåga att vara effektiv utan att tumma på kvalitén. Då du kommer stötta HR-avdelningen är du prestigelös och har god samarbetsförmåga. Du trivs med att arbeta i en serviceinriktad roll och har en positiv inställning. Du har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer. Du tar egna initiativ och känner ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du uppskattar och bidrar till förändring och utveckling samt liksom vi värdesätter ett gott arbetsklimat. 

Intresseanmälan!

I den här rekryteringen kommer Adecco rekrytring ta fram ett antal lämpliga kandidater att presentera till kund. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vi ber att du skickar in din intresseanmälan så snart som möjligt dock senast den 6 mars 2016. Frågor kan besvaras av rekryteringskonsult Helena Faring på tel 019-760 71 06.

 Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/tillsvidare med 6 mån provanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-06
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Faring 019-760 71 06

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Gustavsviksvägen 7
70230 ÖREBRO

Kontorsadress
Gustavsviksvägen 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2687594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: