Hjälpmedelskonsulent till Hjälpmedelscentralen

Landstinget Sörmland / Sjukgymnastjobb / Eskilstuna
2017-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hjälpmedelskonsulent till Hjälpmedelscentralen" (publicerad 2018-05-11) ⬅️


Visa alla sjukgymnastjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Flen, Katrineholm eller i hela Sverige

Hjälpmedelscentralen i Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.

Arbetsplats
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder landstinget och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättningar. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Eskilstuna med filialer i Nyköping och Katrineholm.

Vi är organiserade i 4 sektioner, administration, konsulenter, tekniker och lager/logistik. Vi är totalt ca 75 medarbetare. Alla våra medarabetare har ett stort engagemang för vårt uppdrag.

Vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Medicinskt sakkunnig inom det rörelsetekniska området
Informera, utbilda och ge råd till förskrivare
Medverka vid sortimentsurval och upphandlingar
Följa utvecklingen inom dina områden
Du kommer att arbeta både självständigt och i team med konsulenter, tekniker, administrativ- och lager/logistikpersonal. Vårt uppdrag är länsövergripande vilket kan innebära en del resande.

Din kompetens
Legitimerad arbetsterapeut
Klinisk erfarenhet samt kunskap om hjälpmedel, gärna även som förskrivare
Kunskap i Officepaketet[/list[
Meriterande:
Kunskap i Websesam
Kunskap i NSV Cross eller motsvarande datajournalsystem
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

B-körkort är ett krav

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidarenaställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef Lotta Berggrund, 076-495 25 52.
Hjälpmedelskonsulent Åsa Arvidsson, 016- 10 35 82.
Facklig information Mona Lundin, 016-10 59 32.

Kom och jobba hos oss på Hjälpmedelscentralen.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-07-05.
Intervjuer kan ske löpande.

Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs

Se våra förmåner
http://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Jobba-hos-oss/Jobba-hos-oss/Vara-formaner/



Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse -

Publiceringsdatum
2017-04-20

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-07
Ange följande referens när du ansöker: RMSE-17-108
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Landstinget Sörmland

Adress
Landstinget Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 19

Jobbnummer
3448998

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Sörmland: