Helpdesktekniker till Stockholm
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige InfoCare Proffs IT är ett dotterbolag till InfoCare Service AB, Nordens ledande IT-serviceföretag.
Vi söker omgående en social, duktig och serviceinriktad helpdesktekniker för ett uppdrag på ett stort internationellt företag. Uppdraget är med tillträde snarast och löper på i minst sex månader med stor chans till förlängning.
Vi söker en riktig glädjespridare som både är flexibel och målmedveten. Tillträde är omgående och det är viktigt att du har ett stort IT-intresse, ett starkt driv och att du alltid vill ge den bästa servicen!
Du kommer att arbeta i ett härligt team med andra helpdesktekniker och hjälpa användare över hela världen med IT-relaterade frågor. Arbetstiderna sker i skift utefter ett givet schema.
Publiceringsdatum2013-03-13Dina arbetsuppgifterI rollen som helpdesktekniker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter följande:
• Support via mail och telefon i en internationell miljö
• Ärendehantering
• Hantering av användare, grupper mm i Active Directory
• Övriga förekommande arbetsuppgifter
KvalifikationerFör att passa i rollen som helpdesktekniker vill vi att du har:
• Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsuppbildning
• Ca 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Windows XP och Windows 7
• Goda kunskaper i Office 2010
• Kunskaper om att hantera användare, grupper säkerhet och distributionslistor i Active Directory
• Meriterande med kunskap om ITIL-processer
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Vi söker en person som är serviceminded och har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en IT-organisation. Han / hon måste ha goda muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska. Personen ska vara en lättlärd och framför allt har en positiv och hjälpsam attityd.
För att trivas som helpdesktekniker hos vår kund är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är positiv, serviceinriktad och gillar att ge support. Du är lättlärd och en utpräglad lagspelare. Det är viktigt att du har goda muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Ange: "Helpdesktekniker - Stockholm" i ämnesraden.
Välkommen med din ansökan!
Ansökningar och eventuella frågor skickas till
ProffsIT@infocare.seVi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
proffsit@infocare.seKontaktEva Bexelius, Konsultchef
proffsit@infocare.seFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Box 20016
16102 BROMMA
KontorsadressKarlsbodavägen 39
Övriga kontaktuppgifterE-postadress:
proffsit@infocare.se Jobbnummer 1492552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.