Helpdesktekniker sökes till framtida uppdrag! - Borlänge
Perido AB / Supportteknikerjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Borlänge,
Falun,
Leksand,
Hedemora,
Hofors eller i
hela Sverige Har du minst ett halvårs erfarenhet som Helpdesktekniker? Vi söker efter dig som är en fena på att lösa IT-problem med en god service och struktur. Letar du själv efter en ny heltidssysselsättning? Läs då gärna vidare!
Publiceringsdatum2022-02-09Om tjänstenVi på Perido ser ett behov av framtida arbetstillfällen hos myndigheter och offentliga verksamheter i Borlänge. Är du tillgänglig omgående eller inom närtid och lockas av att ta dig an ett spännande heltidsuppdrag inom IT-support är du varmt välkommen med att skicka in en ansökan redan idag!
ArbetsuppgifterSom Helpdesktekniker kommer du att ha många olika uppgifter kring IT-support och administration. Rollen innebär ofta många kontaktytor och därför kommer din servicesida få mycket utrymme. Exakta arbetsuppgifter kan variera men detta är några av de uppgifter som kommer bli aktuella.
Se till att IT-utrustning fungerar
Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
Dina egenskaper
Det är viktigt är att du har ett tekniskt intresse och att du trivs i en kommunikativ och social roll där du får använda dina kunskaper för att hjälpa andra. Du är serviceminded, ansvarstagande och har hög förståelse för andra människor och deras olika kunskapsnivåer. Du har en ödmjuk inställning och trivs när arbetsuppgifterna innebär både högt och lågt. Till sist tror vi att du bara tycker det är kul att samarbeta med ett team kring olika ärenden.
Om du känner att detta kan vara något för dig så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som Helpdesktekniker
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32250 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk
https://perido.se/for-jobbsokande/ och
https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.#jobbjustnu
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "32250".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387)
781 00 BORLÄNGE
Jobbnummer 6328091
Observera att sista ansökningsdag har passerat.