Helpdesktekniker med hög servicekänsla och god problemlösningsfö

Bemannia Kontor AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du en högskoleutbildning inom dataområdet och brinner för att ge service? Då kan du vara den vi söker, läs annonsen och sök nu.

Om uppdraget

Kunden är en myndighet som har behov av Helpdesktekniker till första linjens support till deras Servicecenter-it. Uppdraget beräknas starta februari - mars 2021 och pågå under ett år med chans till förlängning. Omfattningen är mellan 60-70% och man kommer att vara schemalagd på ett rullande schema. Arbetet kommer utföras i kundens lokaler i Stockholm och en säkerhetsprövning kommer genomföras innan uppdragets start.

Publiceringsdatum
2020-11-23

Arbetsuppgifter
Tjänsten omfattar i första hand användarsupport, felsökning, felavhjälpning och administration. Servicecenter-it har en mycket viktig funktion, att hjälpa och vägleda användarna och göra deras vardag så enkel och besvärsfri som möjligt. Support kommer att ges via telefon, e-post, besök vid disk samt genom intranätet där kommunikationen sker via ärendehanteringssystemet Marval.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom dataområdet (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig datautbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om ärendehanteringssystem
• Kompetens inom och arbetslivserfarenhet (minst 1 år) av support i Microsoft Windows operativsystem minst version 10
• Kompetens inom och arbetslivserfarenhet (minst 1 år) av support och användarstöd i Microsoft Office minst version 2016.
• Kompetens inom och arbetslivserfarenhet (minst 1 år) av support och användarstöd av PC och tillhörande kringutrustning (till exempel docka, bildskärm)
• God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Jobbnummer
5457409

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: