Helpdesktekniker
Vitec Software Group AB (publ) / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vitec Software Group AB (publ) i Stockholm,
Västerås,
Gävle,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Brinner du för att hjälpa andra? Motiveras du av tekniska utmaningar? Gillar du att ha en nära kontakt med användare? Vitec IT består idag av 15 personer och behöver nu förstärka teamet med en IT- tekniker på något av våra kontor i Stockholm eller Umeå.
Vitec är ett nordiskt programvarubolag som växer genom förvärv, vilket gör att koncernen hela tiden ändrar utseende och behov. Våra mjukvarulösningar finns i hjärtat av våra kunders verksamheter och är grunden i vår organisation. Bland våra kunder finns fastighetsmäklare, bygg- och fastighetsbolag, banker och försäkringsbolag, hälsoföretag, bildelshandlare, energibolag och avfallshanteringsföretag. Koncernen har 650 medarbetare och omsatte 1017 Mkr år 2018.
Publiceringsdatum2019-03-28Dina arbetsuppgifterDitt primära ansvar är att bevaka samtliga kanaler för inkommande ärenden och ge användaren en så snabb respons som möjligt. Hos oss är ingen dag den andra lik men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara teknisk support, ta emot felanmälningar, felsökning samt beställning av hårdvara. Supporten ges via telefon och mail och alla ärenden handläggs via företagets ärendehanteringssystem. Arbetet sker främst i en Windowsmiljö.
Start: Omgående (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)
Omfattning: Heltid
Vi söker dig:
Du har en utbildning mot IT och ett brinnande intresse för teknik samt förmåga att ge bra service på ett professionellt sätt. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom IT området. Tjänsten är en del i vår nordiska Helpdesk och hanteringen av vissa ärenden kräver engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du även talar finska eller danska.
Som person är det viktigt att du har god prioriteringsförmåga, logisk förståelse samt förmåga att koordinera många samtidiga uppdrag. Du är också driven, engagerad och vill utvecklas inom IT. Vi ställer krav på att du som person är pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Vi tror på en nära dialog med våra användare och det är därför viktig att du är serviceminded och gillar att prata med människor.
Så ansöker duVi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då vi löpande går igenom urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Sista dag att ansöka är 2019-04-30
Vid frågor kontakta Patric Klintfors, Service Manager, Vitec IT-Drift på telefonnummer: 070 783 35 39 eller mail
patric.klintfors@vitec.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVitec Software Group AB (publ)
KontorsadressLindhagensgatan 116
Jobbnummer 4696053
Observera att sista ansökningsdag har passerat.