Helpdeskmedarbetare till Migrationsverket
Dfind Linköping / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind Linköping i Norrköping,
Linköping eller i
hela Sverige Till migrationsverkets IT-avdelning söker vi nu tekniskt kunniga och serviceinriktade helpdeskmedarbetare.
Som medarbetare i Helpdesk, 1:st line support, på Migrationsverket ansvarar du för snabb och professionell hantering av olika typer av IT-relaterade tekniska och systemspecifika supportfrågor. Du deltar i driftövervakning, tekniska uppdrag och projekt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ge snabb och professionell support, i första hand via telefon, till Migrationsverkets medarbetare samt en del internationella kontakter avseende klient-miljön och IT-systemen. Prioritera och lösa alternativt fördela inkomna supportärenden till andra resurser. I arbetet ingår även daglig övervakning, felavhjälpning och felrapportering kring IT-infrastruktur och IT-system.
Du kommer också delta i ett förbättringsarbete kring IT-infrastrukturen och IT-systemen, tillsammans med flera andra enheter. Ha kontakter med leverantörer angående exempelvis hårdvarusupport för klientutrustning samt övriga infrastrukturkomponenter. Via intranätet ge information samt delta i framtagandet av dokumentation runt förändringar/nyheter och rutiner. Planera och genomföra praktiskt installationsarbete och tekniska projekt och uppdrag.
Tjänsten innebär arbete på schemalagd tid under veckans alla dagar, även kvällstid och helger. Det ingår veckovis schemalagd beredskap samt rotationstjänstgöring inom IT-produktionsenheten. Du måste vara beredd på att resa några dagar varje månad. Vid urvalet kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Vi tillämpar individuell lönesättning.
För den här tjänsten söker vi dig som har erfarenhet av helpdesk eller supportarbete. Du trivs med att använda telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du har mycket god social kompetens, är lyhörd och är en god pedagog som kan analysera ett problem och förklara så att användaren förstår. Du har en stor känsla för service och tycker om att ha kontakt med användare. Du gillar varierande arbetsuppgifter samt att arbeta i team. Du har en god kommunikativ förmåga och kan utrycka dig väl på såväl svenska som engelska.
Meriterande för tjänsten är om du tidigare har arbetat med administration i Unix- och Windowsmiljö, eller har erfarenhet som tekniker inom Windowsklient och/eller serveradministration.
Vi erbjuder dig ett roligt och utvecklande arbete i en organisation som kännetecknas av ny teknik och framåtanda. Att arbeta hos Migrationsverket innebär stora utvecklingsmöjligheter och möjlighet att få arbeta med den senaste tekniken tillsammans med erfarna kollegor.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Dfind IT. Varmt välkommen med din ansökan via
www.dfind.se. Eventuella frågor besvaras av Ida Evertsson, 0733-43 44 49
Publiceringsdatum2011-06-22Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-07-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagDFIND LINKÖPING
AdressDFIND LINKÖPING
PLATENSGATAN 2
58220 LINKÖPING
KontorsadressPLATENSGATAN 2
LINKÖPING
KontaktuppgifterTelefonnummer: 073-3573697
Jobbnummer 968618
Observera att sista ansökningsdag har passerat.