Helpdeskmedarbetare till IT-avdelning
Ystads kommun, Samhällsbyggnad / Supportteknikerjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ystads kommun, Samhällsbyggnad i Ystad Ystad är staden som präglas av en medeltida stadskärna, som erbjuder museer, historiska byggnader och en filmproduktion på frammarsch. Här finns också en miljö med milslånga sandstränder, vackra naturområden och charmerande fiskelägen samt en sällsynt kvalitet i form av livsrum, utveckling och framtidstro.
I Ystads kommun vill vi att alla medarbetare ska få förutsättningar till en god hälsa. Vi erbjuder dig en rökfri arbetsplats och möjlighet att träna hos någon av de 11 friskvårdsaktörer som vi har avtal med.
IT-avdelningen i Ystads kommun jobbar för högtryck och behöver en serviceinriktad medarbetare som driver "first line" supporten och ger kommunens IT-användare kvalificerad och anpassad service.
IT-avdelningen inom Ystads kommun omfattar förvaltning och utveckling av hela kommunens IT-infrastruktur, både för administrativ- och pedagogisk miljö.
Vi har omkring 4.300 användare spridda på över 100 adresser i kommunen, och ger service på drygt 3.100 PC. Vi är en IT-avdelning med 15 medarbetare som sitter i nyrenoverade lokaler i Gamla Brandstationen i Ystad.
Publiceringsdatum2013-03-13ArbetsuppgifterI kontakten med kommunens användare ska du med hjälp av rätt IT-verktyg, ärendehanteringssystem och riktlinjer i största möjliga mån själv besvara och i övriga fall vidarebefordra frågor till lämplig "second line" support. Frågor kommer att vara av varierande karaktär men du får tillgång till hög kompetens i avdelningen.
Dina arbetsuppgifter i korthet:
• Ge teknisk support
• Hjälpa medarbetare vidare till lämplig support
• Delta i implementeringen av nytt ärendehanteringssystem
• Bygga upp en FAQ
KvalifikationerDu har erfarenhet av att hantera kunder med en väldigt hög servicenivå med trevligt och professionellt bemötande. Du har förmågan att anpassa din supportnivå efter användarens behov.
Som person är du social, tålmodig och har en stor portion servicekänsla med dig. Ditt arbetstempo är effektivt samtidigt som du är noggrann i ditt utförande. Du brinner för att hjälpa andra och har ett intresse för teknik. Personlighet och positivt bemötande är minst lika viktigt som dina kunskaper inom IT. Naturligtvis ska du trivas med att arbeta i en teknisk miljö.
Formella krav:
• Dokumenterade IT-kunskaper
• Gymnasiekompetens
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
Meriterande kompetenser:
• Servicevana
• Erfarenhet av Windows, Officepaketet samt något ärendehanteringssystem
Arbetstider och omfattningHeltid / deltid. 75-100% enligt överenskommelse Arbetstid enligt schema, arbetsdagen börjar 07.00 Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2013-06-01 eller enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-31
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Ange följande referens när du ansöker: 25.13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRoger Nilsson, IT chef 0411-57 70 09
Björn Berner, IT-strateg 0411-57 72 75
FöretagYstads kommun, Samhällsbyggnad
AdressYstads kommun, Samhällsbyggnad
Nya Rådhuset
27180 Ystad
Jobbnummer 1492103
Observera att sista ansökningsdag har passerat.