Helpdesk-support
Kammarkollegiet / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Kammarkollegiet är en statlig myndighet med juridiska, ekonomiska och administrativa uppgifter. IT-enheten är en av fyra enheter på Kammarkollegiets administrativa avdelning. Vi är 5 anställda av totalt 180 och finns på Riddarholmen i Stockholm. Kammarkollegiet vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Mer information om Kammarkollegiet hittar du på
www.kammarkollegiet.seEnheten för IT-stöd finns i Stockholm. Vår nätverksmiljö är Novell NetWare 6.5 i ett Novell cluster och Windows NT 4.0 och SQL-server 6.5 i cluster. Arbetsplatsoperativ är Windows XP.
Kammarkollegiet söker Helpdesk-support medarbetare
till enheten för IT-stöd ref. nr 151-8305-08
Vi är tre personer vid enheten för IT-stöd som ansvarar för att Kammarkollegiets datamiljö fungerar och utvecklas i takt med verksamhetens behov. När nu en av våra medarbetare går till nya arbetsuppgifter hos annan arbetsgivare behöver vi en ny medarbetare.
Publiceringsdatum2008-05-09Arbetsuppgifterblir att bemanna vår helpdesk first line, vilket innebär att via telefon samt ärendesystemet MMK ta emot och avhjälpa fel som våra användare råkar ut för. Felen kan omfatta hård och mjukvara. Mjukvaran avser både standardprogram (Windows XP, Office, GroupWise, Internet Explorer etc.) och våra egenutvecklade ärendehanteringssystem. Du skall också med hjälp av vår standardmall konfigurera nya arbetsplatsdatorer.
KvalifikationerVi vill att Du har gymnasiekompetens samt dokumenterad kunskap inom IT, Office-paketet, Windows och något års arbetslivserfarenhet inom IT-området. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom IT, kännedom om behörighetsadministration i NetWare 6.5, CNA-certifiering NetWare, MCP-certifiering för Office och Windows.
Det är viktigt att Du har stark servicekänsla och tycker om att arbeta med telefonsupport. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom t ex pedagogisk förmåga. Du bör kunna läsa och förstå engelska obehindrat.
Vill Du veta mer
är Du välkommen att ringa IT-chef Lars-Olof Kangas, tfn. 08-700 08 43. Fackliga kontaktpersoner är för ST Åsa Hole, tfn 08-700 09 83. Fackliga kontaktpersoner är för SACO Ulrica Widlund-Mellergård, tfn 08-700 09 05
Välkommen med din ansökan och CV senast den 22 maj 2008 till Kammarkollegiet, Box 2218, 103 15 Stockholm eller via e-post:
151-8305-08@kammarkollegiet.seAnge referensnummer och löneanspråk.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-05-22
Ange följande referens när du ansöker: 151-8305-08
Ansökan kan skickas till e-postadress:
151-8305-08@kammarkollegiet.seFöretagKammarkollegiet
AdressKammarkollegiet
Box 2218
10315 STOCKHOLM
KontorsadressBirger Jarls torg 14
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-700 08 00
Faxnummer: 08-204969
E-postadress:
registratur@kammarkollegiet.se Jobbnummer 215999
Observera att sista ansökningsdag har passerat.