Helpdesk-/first line tekniker till Stockholm

Lexicon It-Konsult / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lexicon It-Konsult i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Lexicon IT-konsult

Publiceringsdatum
2012-05-14

Beskrivning av jobbet
Lexicon IT-konsult söker nu ett flertal helpdesktekniker till vår konsultverksamhet.

Tjänsten som helpdesktekniker är för dig som tycker om att hjälpa andra människor. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och du kommer använda telefon och remotestyrning som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara, installationer av datorer samt kringutrustning, kontohantering i Active Directory samt registrering av ärenden i ärendehanteringssystem.

Utbildning/erfarenhet
Du bör ha en KY utbildning eller gymnasium med IT-inriktning.

Vi söker helpdesktekniker med minst 3 månaders erfarenhet av arbete i helpdesk där du arbetat med något ärendehanteringssystem, typ Remedy eller liknande.

Krav på arbetssökande
För att vara kvalificerad ser vi gärna kunskap/kännedom inom följande områden:
Active Directory, MS-Office, Windows operativsystem, VPN, remoteverktyg .

Vem söker vi?
Som framgångsrik helpdesktekniker är du en social person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper. Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade personer i behov av hjälp. Rollen som helpdesktekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar. Du är dessutom stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.

Övrig information
För våra konsulter har vi flera it utbildningar och utvecklingsmöjligheter.

Jobba för oss
Lexicon är inne i en mycket rolig och intensiv tillväxtsfas med stort behov av kompetenta och erfarna konsulter. Vi är ett rikstäckande bolag som finns på 30 orter i Sverige. Lexicon har funnits i 30 år och är ett av de stora tillväxtbolagen i Sverige. Att vara konsult på Lexicon IT-konsult innebär att vara specialist - att fokusera på att vara riktigt duktig på sin sak. En typisk konsult hos Lexicon har relevant IT-utbildning och flera års arbetslivserfarenhet inom sitt specialistområde. Vi lägger stor kraft på att du har rätt social kompetens, en stark serviceanda och är målorienterad. Nya utmaningar för våra kunder är en möjlighet för oss att kompetensutveckla våra konsulter. Vi arbetar kontinuerligt med att se till att våra konsulter utvecklar sig inom sina specialistområden. Alla våra konsulter har tillgång till hela Lexicon-gruppens utbildningar.

Tillsammans med Lexicons övriga verksamheter inom IT-kompetens samt Ledarskapet och Affären är Lexicon IT-konsult en stark partner. Lexicon har idag över 30 kontor i Sverige och har funnits på marknaden i 30 år.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-04
Ange följande referens när du ansöker: 396
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Theres Rydell, theres.rydell@lexiconitkonsult.se

Företag
Lexicon IT-konsult

Adress
Lexicon IT-konsult
Klarabergsviadukten 70
11164 Stockholm

Jobbnummer
1242829

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lexicon It-Konsult

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lexicon It-Konsult: