Helpdesk till Payzone
Payzone / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Payzone i Stockholm Payzone är idag Europas ledande företag inom utvecklandet av lösningar för elektroniska transaktioner. Koncernen erbjuder sina kunder en rad produkter inom segmenten betalningslösningar för konto- och kreditkort, transaktionslösningar kopplade till kontantkortstelefoni, bonussystem och elektroniska presentkort. Vi har nyligen blivit certifierade enl. PCI DSS. Det är en mycket omfattande säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard för att säkra alla kortbetalningar. Vi är mycket stolta, att vi som första svenska företag inom vårt område, klarat av den certifieringen. Payzone är ett europeiskt bolag med kontor i 19 länder. Bolaget, som grundades 1989 (under namnet ITG), omsatte 2006 ca EURO 2,8 miljarder och sysselsätter närmare 700 anställda. Den nordiska verksamheten omsätter ca SEK 350 miljoner på ett 50-tal anställda. Payzone Nordic AB ansvarar för koncernens pan-nordiska verksamhet utifrån kontoret i Marievik, Stockholm. Läs mer om Payzone och vår verksamhet på
www.payzone.se.Publiceringsdatum2012-04-23Dina arbetsuppgifterPayzone expanderar och söker nu en medarbetare som ska arbeta i helpdesk. Du kommer att arbeta med att serva kunder som nyttjar payzones kontantkortslösning för mobiltelefoni samt de som använder Payzones kortbetalningslösningar. Du kommer främst att arbeta med fördjupad felsökning och supportfrågor. Utöver detta kommer du att arbeta med följande:
Loggfilsläsning
Installationsavtal
Felsökning terminaler
Eskalering till System vid centralt fel hos Payzone eller driftpartners
Tekniska frågor kring Pc, windows, brandväggar, nätverk, antivirus. Konfigurering
Dokumentation och rapportering av buggar till IT-avdelningen.
Teknisk support och felsökning av hårdvara och mjukvara
Fakturafrågor
Makulering och kreditering av kontantkortskoder för mobiltelefoni
Eskalering av supportärenden som kräver fördjupad felsökning till 2nd line
Hantering av beställningar av startpaket, kvittorullar och reklammaterial.
Bakgrund och person:
Vi ser gärna att du har arbetat med supportarbete tidigare. God vana av att ge service till kunder via telefon och e-mail. Goda kunskaper i PC och nätverksmiljö. Du trivs i rollen som supporthandläggare, stimuleras av att ge god service och arbeta med teknisk felsökning. Då arbetsbelastningen kan variera kraftigt ska du även vara stresstålig och kunna göra prioriteringar i ditt arbete.
Vi förser dig med relevant utbildning. Du bör ha en god teknisk förståelse eftersom våra produkter är relativt tekniskt avancerade.
Övrig informationUrval och intervjuande sker löpande. Har du några frågor angående denna tjänst går det bra att kontakta Marie Bergsman 08-407 55 55
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Bergsman, 08-407 55 55
FöretagPayzone
AdressPayzone
10391 Stockholm
Jobbnummer 1222801
Observera att sista ansökningsdag har passerat.