Helpdesk till Payzone

Payzone / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Payzone i Stockholm

Payzone är idag Europas ledande företag inom utvecklandet av lösningar för elektroniska transaktioner. Koncernen erbjuder sina kunder en rad produkter inom segmenten betalningslösningar för konto- och kreditkort, transaktionslösningar kopplade till kontantkortstelefoni, bonussystem och elektroniska presentkort. Vi har nyligen blivit certifierade enl. PCI DSS. Det är en mycket omfattande säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard för att säkra alla kortbetalningar. Vi är mycket stolta, att vi som första svenska företag inom vårt område, klarat av den certifieringen. Payzone är ett europeiskt bolag med kontor i 19 länder. Bolaget, som grundades 1989 (under namnet ITG), omsatte 2006 ca EURO 2,8 miljarder och sysselsätter närmare 700 anställda. Den nordiska verksamheten omsätter ca SEK 350 miljoner på ett 50-tal anställda. Payzone Nordic AB ansvarar för koncernens pan-nordiska verksamhet utifrån kontoret i Marievik, Stockholm. Läs mer om Payzone och vår verksamhet på www.payzone.se.

Publiceringsdatum
2012-04-23

Dina arbetsuppgifter
Payzone expanderar och söker nu en medarbetare som ska arbeta i helpdesk. Du kommer att arbeta med att serva kunder som nyttjar payzones kontantkortslösning för mobiltelefoni samt de som använder Payzones kortbetalningslösningar. Du kommer främst att arbeta med fördjupad felsökning och supportfrågor. Utöver detta kommer du att arbeta med följande:

Loggfilsläsning

Installationsavtal

Felsökning terminaler

Eskalering till System vid centralt fel hos Payzone eller driftpartners

Tekniska frågor kring Pc, windows, brandväggar, nätverk, antivirus. Konfigurering

Dokumentation och rapportering av buggar till IT-avdelningen.

Teknisk support och felsökning av hårdvara och mjukvara

Fakturafrågor

Makulering och kreditering av kontantkortskoder för mobiltelefoni

Eskalering av supportärenden som kräver fördjupad felsökning till 2nd line

Hantering av beställningar av startpaket, kvittorullar och reklammaterial.

Bakgrund och person:

Vi ser gärna att du har arbetat med supportarbete tidigare. God vana av att ge service till kunder via telefon och e-mail. Goda kunskaper i PC och nätverksmiljö. Du trivs i rollen som supporthandläggare, stimuleras av att ge god service och arbeta med teknisk felsökning. Då arbetsbelastningen kan variera kraftigt ska du även vara stresstålig och kunna göra prioriteringar i ditt arbete.

Vi förser dig med relevant utbildning. Du bör ha en god teknisk förståelse eftersom våra produkter är relativt tekniskt avancerade.

Övrig information
Urval och intervjuande sker löpande. Har du några frågor angående denna tjänst går det bra att kontakta Marie Bergsman 08-407 55 55

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Bergsman, 08-407 55 55

Företag
Payzone

Adress
Payzone
10391 Stockholm

Jobbnummer
1222801

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Payzone

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Payzone: