Helpdesk till Linköpings universitet!
Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Linköping
2024-08-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk till Linköpings universitet!" (publicerad 2024-10-03) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Linköping,
Mjölby,
Motala,
Norrköping,
Söderköping eller i
hela Sverige Är du en problemlösare med passion för IT och en stark vilja att hjälpa andra? Då kan du ansöka till Linköpings universitets helpdesk! Läs mer och sök tjänsten redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för Linköpings universitets räkning en dedikerad och serviceinriktad person som kan stödja universitetetsanställda och studenter genom att tillhandahålla snabb och effektiv support via både ärendehanteringssystem och telefon. I denna roll kommer du att vara schemalagd för att hantera ärenden under halva tiden och för att besvara telefonsamtal under den andra halvan.
Som en del av vårt team erbjuder vi en strukturerad introduktion och introduktionsprogram för att se till att du känner dig bekväm i din roll. Du kommer sällan att sitta ensam eftersom samarbete och kunskapsdelning är viktiga delar av arbetskulturen. Du kommer sitta i ett team på totalt 10 personer, inklusive 4 studenter, som arbetar tillsammans för att lösa en mängd olika IT-relaterade ärenden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera kontohantering, IT-support och felsökning av trådlösa nätverk. Du kommer även att vara involverad i att hantera tvåstegsverifiering för både studenter och anställda. Linköpings universitet strävar alltid efter att lösa alla ärenden själva, vilket gör din roll mångsidig och utmanande. Du kommer i din roll behöva hantera IT-ärenden inom olika miljöer, såsom Windows, Mac och Linux.
Du erbjuds
• En möjlighet att spetsa ditt CV inför framtida uppdrag
• Värdefull arbetslivserfarenhet
• En konsultchef som kommer arbeta för din trivsel och utveckling
• En plats i en grupp som kommer bidra till stor personlig utveckling och trivsel
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2024-08-13Dina arbetsuppgifter• Leverera firstline support via ärendehanteringssystem och telefon
• Kontohantering
• Nätverksfrågor
• Tvåstegsverifiering för studenter och anställda
VI SÖKER DIG SOM
• Kan uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift
• Har ett genuint intresse för IT och teknik
• Har grundläggande IT-kunskaper erhållet från skola eller fritidsprojekt
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av kundservice och/eller support
• En utbildning med IT-inriktning
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Samarbetsinriktad
• Serviceinriktad
• Problemlösande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15106275".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 8836715
Observera att sista ansökningsdag har passerat.