Helpdesk/IT-supportansvarig till Svenska Kennelklubbens IT-avdel
Svenska Kennelklubben / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-09-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk/IT-supportansvarig till Svenska Kennelklubbens IT-avdel" (publicerad 2014-11-10) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kennelklubben i Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige Svenska Kennelklubbens är hundägarnas riksorganisation med över 300 000 medlemmar fördelade på omkring 1 000 klubbar över hela landet.
Svenska Kennelklubben är en ideell organisation som arbetar för att svenska rashundar ska födas friska och få ett långt och gott liv, att hund och hundägare ska kunna träna och tävla tillsammans i roliga och nyttiga hundsporter och att hunden och dess ägare ska kunna ta plats och vara en självklar del av det svenska samhället.IT-avdelningen består idag av 6 anställda och 2 konsulter och jobbar med all utveckling, underhåll och drift av SKK's alla applikationer, servrar och persondatorer, både för internt och externt bruk. SKK's IT-miljö är idag baserad på dels iSeries/DB2 plattformen för interna administrativa applikationer samt .NET för den publika informationswebben och publika webbapplikationer.
Nu söker vi en erfaren helpdesk/supportperson med inriktning på kansliets interna PC-arbetsplatser och SKKs publika webbtjänster.
Arbetet består i att
arbeta med användarstöd för de PC-baserade arbetsplatserna på kansliet som idag består av Windows XP och Windows7. Stöd till användarna vid problem med utskrifter, nätverksaccess och konfigurering och användande av Office-paketet. Installation, konfiguration och felsökning av PC-arbetsstationer. Dessutom ingår att arbeta med tekniskt användarstöd och felsökning på våra externa webbtjänster och agera mellanled mellan de externa användarna och SKK's utvecklare och externa leverantörer av tekniktjänster.
Publiceringsdatum2011-09-09KvalifikationerVi söker dig som har flera års erfarenhet av PC-support eller helpdeskarbete. Mycket god kunskap om Windows och de vanligaste programvarorna som t.ex. Office paketet samt goda nätverkskunskaper. Det är också meriterande om du har erfarenhet av och förståelse för hur externa webbapplikationer fungerar och hur man felsöker problem med konfiguration och inställningar i de vanligaste webbläsarna.
Vi tror att du har en relevant IT-utbildning från högskola eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är intresserad av att lösa problem och kan handskas väl med personer med varierande datorkunskap. Du är service-minded och har lätt för att umgås med människor. Många interna och externa kontaktytor förutsätter att du är utåtriktad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta.
Tjänsten är en heltidstjänst tillsvidare med tillträde snarast möjligt, provanställning tillämpas.
Facklig kontaktperson
Unionen, Yvonne Larsdotter 08-795 30 53,
yvla@skk.seSå ansöker duDu ansöker via vår hemsida
http://www.skk.se . Bifoga personligt brev och CV. Senast 2011-10-09.
Erbjudanden om rekryteringshjälp/annonsering undanbedes.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktBengtPålsson, IT-Chef, 08-7953000,
bengt.palsson@skk.seFöretagSvenska Kennelklubben
AdressSvenska Kennelklubben
16385 Spånga
Jobbnummer 1025523
Observera att sista ansökningsdag har passerat.