Helpdesk inom kundservice support

Gilbarco Veeder-Root AB / Administratörsjobb / Stockholm
2024-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk inom kundservice support" (publicerad 2024-06-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gilbarco Veeder-Root AB i Stockholm, Håbo, Norrtälje, Filipstad, Kristinehamn eller i hela Sverige

Vill du ge service i världsklass och vara en del av ett vinnande team?
Tycker du att det är spännande att arbeta i en föränderlig miljö med drivna kollegor? Drivs du dessutom av att komma på proffsiga lösningar av hög kvalitet, då har vi rollen för dig!

Som servicekoordinator hos oss på Gilbarco Veeder-Root AB får du möjlighet till ett stimulerande arbete där du erbjuds att vara med att stärka vår kundervicesupport och help desk center. Samtidigt lägger vi stor vikt vid att du utvecklas i din roll och får bredda dina kunskaper. Bakom dig har du ett stabilt företag som är världsledande inom branschen. Tillsammans strävar vi efter att fortsätta leverera service av högsta kvalitet för att se till att vår kundnöjdhet är i topp.

Om rollen:
I rollen som servicekoordinator kommer du att ha ett huvudansvar att maximera kundnöjdhet och kostnadsoptimering genom samtalshantering, arbetsorderhantering, planering och förbättringsarbete. Hos oss får du arbeta självständigt och ta mycket egna initiativ, tänka nytt och koordinera ärenden högt som lågt. Du är våra kunders första kontakt vid felanmälan och du ansvarar för att uppdraget utförs inom tid och på ett kostnadseffektivt sätt.


Du erbjuds:
• Ett mindre och sammansvetsat team med drivna kollegor
• Kontinuerligt och nära samarbete med ledningen
• En företagskultur som ger dig en stor möjlighet att göra skillnad och utvecklas
• En spännande bransch under förändring och spännande framtida lösningar

Publiceringsdatum
2024-05-07

Dina arbetsuppgifter
Det är du som samordnar service arbetet i Sverige. Du analyserar, supporterar och koordinerar olika typer av felanmälningar, vilket betyder att du har många kontaktytor både internt och externt. Du är ansvarig för våra fälttekniker och kommer att koordinera dessa på ett effektivt och optimalt sätt. Du kommer även att se till att resursplaneringen fungerar smidigt och stabilt, för att säkerställa att vi arbetar med hela vår befintliga kapacitet. Vi förutsätter att du är fokuserad på service och har en positiv inställning och vill fortsätta bidra till vår nuvarande positiva kundupplevelse på servicesidan. Du ska möjlighet att jobba kväll och helg 1 vecka per månad.
Under en arbetsdag kommer du till exempel att:
• Organisera arbetsscheman för våra tekniker
• Hantera inkommande mail, arbetsorders och samtal via vår växel gällande olika typer av ärenden
• Analysera, supportera och koordinera alla ärenden som kommer in till oss
• Avrapportera och följa upp hur vi arbetar med våra SLA-mål dagligen
• Organisera och se över företagets processer och resursplanering
• Jobba med att ständigt förbättra viktiga KPI:er
• Sköta en del andra administrativa uppgifter som exempelvis posthantering


Vi söker dig med följande bakgrund:
För att lyckas i rollen ser vi att du har gymnasial utbildning samt erfarenhet av kundservice sedan tidigare. Vi ser gärna att du har en administrativ bakgrund samt god vana vid att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor. Förutom svenska har du goda kunskaper i engelska då denna tjänst innefattar mycket kontakter med kollegor och kunder. För att klara av arbetet ser vi att du har en mycket god allmän datorvana, och vi tror att du tycker om att vrida och vända på saker och söka information för att finna lösningar och svar. För att trivas på företaget tror vi att du är noggrann, strukturerad och lösningsfokuserad. Du gillar att jobba i många parallella processer samtidigt och i ett högt tempo. Vi ser en sökande som är nyfiken och initiativtagande, visar man framfötterna finns goda chanser att utvecklas tillsammans med företaget.
Intervjuer sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Placeringsort: Bromma alt. Skellefteå

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-06
E-post: erika.rondal@gilbarco.com

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan servicekoordinator".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gilbarco Veeder-Root AB (org.nr 556555-4325), https://www.gilbarco.com/eu/sv/
Köpsvängen 26, vån 6 (visa karta)
168 67  BROMMA

Kontakt
Operations Manager
Erika Rondal
erika.rondal@gilbarco.com
073-444 90 30

Jobbnummer
8663796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gilbarco Veeder-Root AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gilbarco Veeder-Root AB: