Helpdesk / First / 1-Line till Carnegie Investment Bank

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk / First / 1-Line till Carnegie Investment Bank" (publicerad 2021-07-15) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-06-16

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Carnegie Investment Bank har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Carnegie Investment Bank en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Idéer, kunskap och kapital! Carnegie sammanför investerare, entreprenörer, företag, institutioner och privatpersoner för att tillsammans skapa innovativa produkter, nya arbetstillfällen, privata förmögenheter och ett samhälle i utveckling.

I över 200 år har Carnegie haft en central position inom nordiskt näringsliv. Under 1800-tal som handelshus. Sedan ett sekel tillbaka som finansiell rådgivare. Idag är Carnegie nordens ledande investment- och privatbank. En mötesplats för idéer, kunskap och kapital, för investerare och investeringsmöjligheter.

Carnegie är marknadsledare inom Investment Banking, Securities och Private Banking i Norden. Med omkring 600 erfarna och engagerade medarbetare vägleder Carnegie sina kunder till bättre affärer.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Helpdesk/1-Line tekniker arbetar du primärt med telefonsupport och vårt ärendehanteringssystem (Service Desk Plus) men kommer även att arbeta en del med 2-line ärenden. Där ansvarar du tillsammans med dina kollegor att lösa supportärenden för företagets medarbetare. Genom felsökning och felavhjälpning supporterar du de ärenden som kommer in och främst består av användarsupport, installation av mjukvara, konfigurering men även beställningar och daglig arbete med Windows10, administration i SCCM, Active Directory, Intune, Office 365 och Outlook. Du driver ärenden och löser dem självständigt eller tar det vidare till berörd avdelning eller person, där huvudmålet alltid är att lösa problemet med bästa möjliga service.

Du tillhör teamet Technical Services och kommer att arbeta tillsammans med 7 andra kollegor och övriga team i IT-Operation där ni arbetar nära tillsammans, stöttar och hjälper varandra dagligen i arbetet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 2 års erfarenhet från en liknande roll
• Goda kunskaper i Windows 10 och viss kännedom kring nätverkshantering
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Goda kunskaper kring felsökning och installation

För att trivas i rollen ser vi att du är en ödmjuk teamplayer som på ett pedagogiskt sätt kan lösa och förklara problem både för dina interna medarbetare men även externa parter. Din styrka är att lösa problem och oavsett komplexitet på dessa så behåller du ett lugn under processens gång. Vidare säkerställer du att god service levereras där du också visar på en mycket god kommunikativ förmåga. Du trivs att samarbeta tillsammans med andra och hjälper gärna en kollega i arbetet. Slutligen är du en driven person som strävar efter att utvecklas både i din person och i din profession på Carnegie dagligen.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, It-support, Windows 10, nätverk, brandvägg, ärendehantering, Carnegie, support, ärenden, IT, teknik, It-tekniker, Stockholm, bank, finans, mjukvara, hårdvara, svenska, engelska, mejl, användarkonto, mobiltelefoni, skrivare, dator, konfiguration, mejl, användarkonto, windowsmiljö, felsökning behörighet

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5814946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: