Helpdesk Coordinator inom logistik till välkänd fordonskund

Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2021-09-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk Coordinator inom logistik till välkänd fordonskund" (publicerad 2022-08-18) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Är du en lagspelare som brinner för att lösa problem och arbetar proaktivt för att förhindra att de upprepas igen? Är du nyfiken på hur digitalisering kan förbättra kundnöjdhet och service till återförsäljare? Då kanske detta kan vara något för dig! Just nu söker vår kund inom fordonsbranschen en Helpdesk Coordinator inom logistikområdet. Uppdraget är med start i november fram till maj 2022. Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2021-09-27

Om tjänsten
Som Helpdesk Coordinator ingår du i en enhet vars jobb är att designa, hantera och optimera servicemarknadens leveranskedja för koncernens alla varumärken. Detta inkluderar att se till att reservdelar distribueras från leverantörer genom lagret till återförsäljare, vilket garanterar tillgänglighet av delar överallt i världen. Enheten ansvarar för distributionen av eftermarknadsprodukter, från leverantör till våra lager och ända till kunden. Helpdesk Coordinatorn har som ansvar att hantera en portfölj av återförsäljare i olika länder.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Helpdesk Coordinator till vår välkända fordonskund kommer du att:
• Ge direkt intern och extern kommunikation
• Installera processer och rutiner
• Vara en viktig intressent i projekt
• Lösa problem och stödja återförsäljare med icke-standardiserade frågor
• Stödja utveckling för att förbättra End2End-flöden

Vem är du?
Vi letar efter dig som:
• Har en kandidatexamen eller magisterexamen inom exempelvis logistik, alternativt erfarenhet av ett liknande yrke.
• Tar dig an en utmaning med ett positivt sinne och ett leende
• Kommunicerar på ett kundvänligt sätt och är en lagspelare som enkelt kan samarbeta med andra intressenter
• Har intresse av eller erfarenhet från kontorsautomatisering
• Har en stark analytisk förmåga för att hantera stora mängder data
• Har förmågan att förstå och presentera data på ett begripligt sätt
• Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "61199".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Väst AB

Jobbnummer
5997995

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: