Help Desk Coordinator till Gilbarco Veeder-Root i Stockholm!

Gilbarco Veeder-Root AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gilbarco Veeder-Root AB i Stockholm, Håbo, Norrtälje, Filipstad, Kristinehamn eller i hela Sverige

Gilbarco Veeder-Root AB är världsledande inom tanknings- och betalautomatsystem för drivmedelsanläggningar. Vi tillhandahåller och installerar tankapparatur, pumpar, säljsystem och övervakningssystem samt tar helhetsansvaret för service av dessa åt våra kunder.
Gilbarco Veeder-Root AB är en del av Fortive-koncernen.
Läs mer om oss: https://www.gilbarco.com/nd/sv

Är du skicklig gällande kreativ problemlösning? Vi söker en Help Desk-support till vårt HD2-team i Stockholm!

Drivs du av kreativ problemlösning och att förstå kunders behov? Har du ett stort IT-intresse och vill få chansen att arbeta i en roll i föränderlig miljö? Då kan du vara vår nästa stjärna i rollen som Help Desk Nivå II. Vi söker en skicklig och engagerad person till vår Help Desk-support som brinner för att säkra en leverans med hög kvalitet. Stämmer dessa egenskaper in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Hos oss på Gilbarco Veeder-Root får du möjlighet till ett stimulerande arbete där du erbjuds att vara en del av vår Help Desk-tjänst som är en av våra viktigaste kärnor i serviceportföljen. Det är ett centrum för spetskompetens inom lösningar i hela Sverige och du kommer att ge support genom alla våra produktlinjer. Vi lägger stor vikt i att du utvecklas i din roll och får bredda dina kunskaper. Bakom dig har du ett stabilt företag som är världsledande inom branschen. Tillsammans strävar vi efter att fortsätta leverera service av högsta kvalitet för att se till att vår kundnöjdhet är i topp.

Om rollen
Vårt HD2-team ger proaktiv fjärrdiagnostik för att ge närvaro i realtid och erbjuder support genom alla våra produktlinjer. Teamet ansvarar för hantering och lösning av systemfel relaterade till programvara, mjukvaruuppgraderingar för oljebolag, hantering av händelseinformation och support till våra fältservicetekniker. Vi använder även fjärrövervakningsverktyg för proaktivt underhåll. Vi är stolta över att ha de mest avancerade tekniska verktygen på marknaden som hjälper oss ha kvalitativa lösningar åt våra kunder. Några exempel på dessa är: kassasystem, Back Office, kortterminaler, nivåmätningssystem och bränslepumpar.

Du erbjuds
• Ett starkt, lokalt team med drivna kollegor, i ett större multinationellt företag.
• Intressanta projekt där du får möjlighet till att utmanas, lära och växa professionellt.
• En företagskultur som ger dig stora möjlighet till utveckling och en lång karriär.

Arbetsuppgifter
Arbetets fokus ligger i flerkanalig kundservice. Du kommer att hantera den dagliga kundinteraktionen, övervaka och ta emot servicemeddelanden från ärendehanteringssystem samt ärenden via telefon. Det kommer även innebära intern IT-support av persondatorer, servrar, telefoner och skrivare etc. Du ansvarar över att lösa arbetsuppgifterna självständigt, men som en del av ett sammansvetsat team. Arbetet kan komma att innebära beredskap och arbete på kvällar och helger.

Under en arbetsdag kommer du till exempel att:
• Hantera inkommande supportärenden och reda ut kundens behov eller problem.
• Fungera som användarvägledning och utföra felanalyser och felsökningar.
• Utföra tekniskt arbete via fjärrkundsupport.
• Installera och konfigurera Gilbarco Veeder-Roots verktyg och system.
• Stötta vårt HD3-team vid specifikation, testning och dokumentation.
• Rapportera produktproblem till vårt HD3-team.
• Delta i projekt gällande installationstest och övervakning av pilotstationer.
• Finnas tillhands för våra fältservicetekniker vid kritiska felsökningar etc.
• Ha beredskap vissa kvällar och helger

Vi söker dig som
Du har ett intresse för problemlösning i kombination med arbete i en teknisk miljö. Du är även bekväm med att prata med kunder och tekniker på deras kunskapsnivå. Du har en gedigen förståelse för grundläggande IT och en kompetens kring nätverk med förståelse för switchar, routrar, servrar och nätverk. Tidigare erfarenhet av oljebolagsbranschen är meriterande, men inget krav.

Du är en kundserviceinriktad och professionell person som trivs att arbeta i ett team och ge stöd till kunder. Du tycker om kreativ problemlösning och du har flexibilitet att arbeta med lösningar även när det inte finns några enkla svar. Flytande svenska och engelska är ett krav som är nödvändig i en global organisation.

En framgångsrik kandidat kommer att ha:
• Erfarenhet av en teknisk arbetsmiljö (IT-avdelning eller Helpdesk)
• Erfarenhet av strukturerad analys och felsökning
• Teknisk förståelse: Windows, PC-hårdvara, Nätverk, brandvägg och servrar
• Stark kommunikationsförmåga

Övrig information
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Bromma
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Inlämning av ansökningar:
Skicka din ansökan med CV och Personligt brev till anna.erlandsson@gilbarco.com (Customer Support Manager) och benämn din ansökan med "Ansökan HD2 + Ditt namn" i ämnesraden.
Frågor: Välkommen att maila anna.erlandsson@gilbarco.com

Publiceringsdatum
2020-01-08

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-07

Adress
Gilbarco Veeder-Root AB
JOHANNESFREDSVÄGEN 11 A
16111 BROMMA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan HD2 + Namn".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gilbarco Veeder-Root AB (org.nr 556555-4325), https://www.gilbarco.com/nd/sv/om-oss
Johannesfredsvägen 11 A (visa karta)
161 11  BROMMA

Ansökan
E-post: anna.erlandsson@gilbarco.com

Arbetsplats
Gilbarco Veeder-Root AB

Jobbnummer
5030201

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gilbarco Veeder-Root AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gilbarco Veeder-Root AB: