Heimstaden söker receptionist på deltid i Stockholm

Heimstaden Sweden AB / Receptionistjobb / Stockholm
2025-05-09


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heimstaden Sweden AB i Stockholm, Katrineholm, Ljungby, Malmö eller i hela Sverige

Företagsbeskrivning
Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med 162,000 lägenheter i nio länder med ett fastighetsvärde om 332 miljarder SEK. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar bostäder med ett långsiktigt perspektiv. Vägledda av vårt skandinaviska arv och våra värderingar Dare, Care och Share - uppfyller vi målet om att erbjuda omtänksamma boende som förenklar och förgyller livet för våra kunder. Heimstaden är listade på Nasdaq First North Growth Market. För mer information besök www.heimstaden.com.
Vi vet hur viktigt det är att utmana våra omedvetna fördomar och vikten av att fokusera på varje individs fulla potential och kompetens. Det är därför vi inte längre kräver att våra sökande skickar in ett personligt brev när de söker tjänster hos oss och vi använder testning som ett verktyg i rekryteringsprocessen. På så sätt säkerställer vi att vi inte missar kandidater som kanske har mindre erfarenhet, men som ändå har rätt attityd, kompetens och förutsättningar för att lyckas i rollen. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig.

Publiceringsdatum
2025-05-09

Beskrivning av jobbet
Som receptionist hos oss är du navet i den dagliga kontorsverksamheten - en nyckelperson som ger administrativt stöd och skapar smidiga kontakter med både interna och externa parter.
Vad ingår i arbetet?
Ansvara för kontakten med leverantörer och säkerställa att leveranser sker enligt avtal
Beställa kontorsmaterial, ta emot samtal och hantera in- och utgående post
Boka mötesrum och bistå vid interna möten och evenemang
Stötta kollegor med olika administrativa uppgifter

Vem är du?
Du som söker har minst en gymnasieexamen samt minst två års arbetslivserfarenhet inom ett serviceyrke. För att få bästa förutsättningar för att klara arbetet, har du goda kunskaper i hela Office-paketet samt tidigare erfarenhet från receptionsarbete eller kundtjänst.
Du behöver ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska för att kunna utföra arbetet men andra språkmeriter är också meriterande. Du behöver även ha B-körkort.
Som person drivs du av att underlätta för andra genom god service och kommunikation - både genom att lyssna aktivt och kunna vara tydlig och pedagogisk. Du inger förtroende och är en relationsbyggare som trivs både med att vara en del av teamet och att arbeta självständigt under eget ansvar.
Du har en god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du att trivas riktigt bra hos oss!
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med inledande 6 månaders provanställning
Sysselsättningsgrad: Deltid 40%
Placering: Stockholm, Södermalm

Så ansöker du
CV välkomnas senast den 31 maj 2025. Vi kan komma att göra löpande urval och rekommenderar därför att du ansöker redan idag!
Har du några frågor? Kontakta People & Culture på hr@heimstaden.com
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning, via vår samarbetspartner 2Secure. Om du har några frågor kring detta, är du varmt välkommen att kontakta oss!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Heimstaden Sweden AB (org.nr 556615-4497)
Rosenlundsgatan 60 (visa karta)
118 63  STOCKHOLM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
9331220

Prenumerera på jobb från Heimstaden Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heimstaden Sweden AB: