Head of Customer Success sökes!
Svensk Jobbindustri / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svensk Jobbindustri i Stockholm,
Norrtälje,
Uppsala,
Flen,
Gävle eller i
hela Sverige Som Head of Customer Success är ditt ansvar att skapa rätt förutsättningar för att teamet ska kunna leverera bästa möjliga resultat och att de har en så bra arbetsplats som möjligt.
Vårt kundserviceteam fungerar som ansiktet utåt för våra kunder, hjälper de att få maximalt värde som kund. Som Head of Customer Success kommer du att driva teamet genom uppsatta mål. Du kommer implementera, förbättra arbetssätt och stödja teamet. Det här är en roll som kräver en bred kompetens och vi tror därför att du drivs av utmaningar, är strategisk och har en dokumenterad erfarenhet av att leda team på ett framgångsrikt sätt.
Några exempel på ansvarsområden:
• Ansvara för att teamet är rätt bemannat
Arbeta kontinuerligt för en trivsam arbetssituation, oavsett om man arbetar på kontoret eller remote.
• Uppmuntra ett "growth mindset".
• Motivera och engagera teamet och ge alla rätt förutsättningar för att lyckas i sina respektive yrkesroller. Allt från 1-1s, individuella utvecklingsplaner, sätta upp mål och strategier framåt).
• Tillsammans med teamet sätta upp och anpassa mål och KPI:er samt säkerställa att teamet presterar i enlighet med dem
• Analysera arbetssätt inom teamet och strukturera samt förbättra hur vi kan hanterar ärenden och erbjuda den bästa kundservicen.
• Identifiera och skapa nya sätt att engagera och skapa värde för bolagets kunder
• Identifiera affärsmöjligheter för merförsäljning
Om dig:
• Du har dokumenterad erfarenhet av att leda personal
• Du har erfarenhet av att arbeta som ledare inom Customer Success, helst på ett SaaS-företag alt inom E-handel
• Du är strukturerad och van att implementera effektiva arbetssätt
• Du har tidigare erfarenhet av att hantera, växa och få ut det bästa av ett team bestående av CSM:er
• du kan stärka personer runt omkring dig att bli mer proaktiva i deras dagliga uppgifter samt att bli mer inspirerade i sin professionella karriär
• Du är en data-driven person
• Du älskar att prata med kunder för att förstå och lösa deras problem
• Du har utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både i tal och skrift
• Du ser dig själv som en problemlösare, en strategisk tänkare och trivs i en snabbrörlig start-up-miljö
Vad vi erbjuder:
• En prestigelös och familjär arbetsplats på en mycket ambitiös startup
• Frihet under eget ansvar
• Korta beslutsvägar och kort väg från ord till handling
• Möjligheten att utveckla din kompetens och få erfarenhet genom att arbeta med starka internationella varumärken i innovativa projekt
Publiceringsdatum2022-10-27Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-26
FöretagSvensk Jobbindustri
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Head of Customer Success".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svensk Jobbindustri 111 43 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
liv@mirapeople.com Arbetsplats Konfindentiell
Jobbnummer 7114931
Observera att sista ansökningsdag har passerat.