Handlingskraftig Key Account Manager
Intertek / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intertek i Stockholm,
Västerås,
Jönköping eller i
hela Sverige Intertek
Presentation
Vi söker för Intertek Semko's räkning en handlingskraftig, operativ Key Account Manager. Denna roll är en nyckelposition för den fortsatta expanderingen av Interteks satsning på tjänsteförsäljning. Du rapporterar direkt till försäljningschefen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kista. I denna rekrytering lägger vi även stor vikt vid personliga egenskaper. Urvalet sker löpande, välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2011-12-02Dina arbetsuppgifterDu kommer att sälja Interteks hela tjänsteportfölj till befintliga och nya kunder i första hand i Norden. Speciellt fokus för den här tjänsten ligger på att driva upp affärsområdet konsulttjänster som är ditt ansvarsområde, ditt ansvar som KAM. I säljarbetet arbetar du till stor del operativt, både internt över alla övriga business lines genom att utveckla och generera leads, såväl som externt genom att följa upp avtal och offerter.
I arbetsuppgiften ingår att
• utveckla nya och befintliga kundrelationer
• utveckla Interteks interna säljarbete, t.ex. när det gäller arbetet med att validera leads
• genomföra kundmöten samt offerera, skriva avtal och följa upp
• hålla presentationer för kunder och medverka på mässor
• ansvara för egen budget på kund och regionnivå.
Utbildning/erfarenhet
För att lyckas i rollen tror vi att du har flera års yrkeserfarenhet av tjänsteförsäljning. Tidigare erfarenhet av utvecklingsarbete för tjänsteerbjudanden räknas meriterande. Interteks är som bolag teknikorienterat varför ett visst teknikintresse hos dig som söker är önskvärt. Rollen som Key Account Manager innebär att du kommer i kontakt med olika personer på olika nivåer i olika miljöer. För att trivas på denna tjänst krävs det därför att du har ett moget tänkande och att du drivs av att få in affärer.
Tjänsten kräver goda IT-kunskaper och mycket goda kunskaper i engelska och svenska. Kunskap i nordiska språk är meriterande. I tjänsten ingår frekvent resande i första hand inom Norden.
Vi söker dig som är entreprenören och affärsmannen, du som motiveras av att skapa nya möjligheter. Du som är självgående, tar egna initiativ och har ett gott omdöme. Dessutom har du lätt för att skapa förtroende och du uppfattas som utåtriktad och ambitiös. Du är den engagerade personen som vill nå uppsatta mål.
Förmåner
Tjänstebil
Företagsbeskrivning
Intertek tillhandahåller rådgivande tjänster, provning och certifiering samt hantering av produktgodkännanden över tiden. Intertek skapar värde genom att hjälpa kunder att i rätt tid med rätt kvalitet komma ut på önskade marknader.
Intertek är en ledande global leverantör av kvalitets- och säkerhetslösningar och arbetar med en mängd olika branscher. Företaget finns i alla världsdelar med över 1 000 laboratorier och kontor och 30 000 medarbetare i mer än 100 länder. I Sverige finns vi i huvudsak i Kista med c:a 300 medarbetare.
Företagets hemsida
www.intertek.seSluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök och registrera dig på poolia.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-11
Ange följande referens när du ansöker: 29981
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagIntertek
AdressIntertek
Jobbnummer 1095959
Observera att sista ansökningsdag har passerat.