Handledare till Yrkes- och studieförberedande utbildning på timm

Aredu AB / Personaltjänstemannajobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aredu AB i Avesta, Borlänge, Ludvika, Eskilstuna, Örebro eller i hela Sverige

Extrajobb handledare YSM

Det var 2007 som vi lade grunden till dagens Aredu. Idag levererar våra erfarna och engagerade medarbetare arbetsmarknadsinsatser åt Arbetsförmedlingen på över 40 orter i Sverige.

Vi söker dig som är studerande/har annan huvudsaklig sysselsättning eller så är du pensionär och vill arbeta extra.

Tjänstens innehåll i huvudsak

På uppdrag av Arbetsförmedlingen kommer Aredu att starta utbildningen Yrkes- och Studieförberedande Moduler (YSM) på ett antal orter i Sverige. YSM består av individuellt anpassad utbildning av vägledande och yrkesorienterande karaktär.

Som handledare arbetar du med deltagare som anvisas till yrkes- och studieförberedande utbildning (YSM). I tjänsten arbetar du med undervisning/vägledning inom ett antal olika moduler. Du arbetar med deltagarna individuellt eller i mindre grupper. Vårt mål är att ge våra deltagare förutsättningarna att lyckas genom att skapa genomförbara framtidsplaner för deltagarnas framtida yrkes- eller studieval.

Publiceringsdatum
2021-05-21

Dina arbetsuppgifter
Som handledare inom YSM så:

• Håller du individuella studie- och yrkesvägledningssamtal och gruppvägledning.
• Håller du undervisning i andra moduler, exempelvis information om arbetsmarknaden och yrkesorientering och information om studier.

Formell kompetens

Minst ett års yrkeserfarenhet av målgruppen nyanlända eller övriga utrikesfödda med svaga kunskaper i svenska språket OCH

Minst ett års erfarenhet av studie- och yrkesvägledning (individuella samtal samt gruppvägledning)

Erfarenhet måste kunna styrkas med intyg.

Meriterande

• Talar svenska och engelska

• Ytterligare språkkunskaper starkt meriterande

• Insyn i/arbetat med Arbetsförmedlingstjänster meriterande

• Erfarenheter av Arbetsförmedlingens webbstöd väl meriterande

• Organiserad, strukturerad och noggrann samt erfarenhet av enkel administration

• Tidigare erfarenheter av Workbuster väl meriterande

• Kunskaper i att arbeta med digitala verktyg väl meriterade

Personlig kompetens

För oss är det viktigt att du har rätt personlighet. Vi vill att du tillför nya infallsvinklar, ny kunskap och driv. Andra värdefulla egenskaper är struktur, uthållighet samt en stor portion flexibilitet. Du är van vid digitala verktyg och gillar att jobba resultatorienterat mot tydliga mål.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du som söker identifierar dig med Aredus gemensamma värdegrund: Resultat, Engagemang och Nytänkande. Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund.

För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du idag antingen studerar minst 50 % i minst 1 år framåt, eller att du har ett annat huvudsakligt arbete på minst 50 % samt att du kan arbeta 1-2 dagar/vecka. Alternativt att du är pensionär och vill fylla ut din tid med ett extrajobb.

Tjänsten är på deltid och dina arbetstider kommer vara under måndag till fredag, varierade timmar mellan kl 08.00-17.00.

Antal arbetstimmar per månad kommer variera efter verksamhetens behov.

Övrig information
B-körkort och bil då resor i tjänsten kan förekomma.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aredu AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Aredu AB (org.nr 556720-9993)

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Aredu

Jobbnummer
5754369

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aredu AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aredu AB: