Handledare/samordnare
Falu Kommun, Arbetslivs- och socialförvaltningen / Vårdarjobb / Falun
2025-03-11
Visa alla vårdarjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu Kommun, Arbetslivs- och socialförvaltningen i Falun Anställning som Handledare/Samordnare utgår från Ingarvet i Falun och tillhör organisatoriskt enheten Arbetsliv och Socialförvaltningen. Enheten på Ingarvets främsta uppgift är att stötta individer till ett så självständigt liv som möjligt utefter egna förutsättningar. Den andra centrala uppgiften är ett hållbart Falun, därför är återbruk inriktningen på verksamheten. Processen är nu inne i ett skede där verksamheten behöver kunna tillhandahålla ett utökat antal praktikplatser och förändrade arbetsformer.
På daglig bas har vi samarbete med Återvinningscentral, Lugnetgruppen, Arbetsmarknadsenheten , försörjningsstöd och andra interna och externa enheter och aktörer. På enheten möts du av en personalgrupp som trivs med sitt arbete.
Arbetet går mycket ut på att vårt mottagande ska bli så bra som möjligt, för att få individen att våga ta egna steg till utveckling i det område av alla olika uppgifter som finns hos oss, som tex arbete med datorer, återbruk, målning, elektronik mm.
Målet är att stödet i egen takt leder till att söka arbete på den öppna arbetsmarknaden eller gå vidare mot utbildning.
Publiceringsdatum2025-03-11Dina arbetsuppgifterSocialtjänsten befinner sig i förändring. Vi behöver jobba aktivt med att stötta individen utifrån mycket skiftande behov, för att individen ska nå förutsättningar att skapa möjlighet till självständighet. I rollen som handledare inom arbetsliv och socialförvaltningen Falu Kommun kommer du att jobba nära ett flertal individer i en arbetsgrupp med många olika arbetsuppgifter. Dagarna skiftar och ingen dag är den andra lik, du kommer genomföra uppföljningar, stötta med ansökningar och myndighetskontakter. Arbetet innebär även att du tillsammans med individen gör de praktiska sysslor som behövs så tjänsten innebär både dagliga lyft och stressiga situationer.
I rollen som samordnare stöttar du även personal och praktikanter i arbetsdagen. Du kommer också tillsammans med enhetschef påbörja ett arbete med uppsökande/främjande verksamhet utifrån förändrad lagstiftning. Utifrån personens egna förmågor och vilja kan vi finnas för hjälp med tex. skapa CV, ansökningar till skolor och mycket mer.
KvalifikationerFör rollen krävs:
• Utbildad behandlingspedagog eller USK/skötare
• Erfarenhet av arbete med personer med psykiatrisk problematik
• Erfarenhet av arbete med personer med beroendeproblematik
• Erfarenhet av att leda grupper och individer
Dina personliga egenskaperSom person ser vi att du är stadig, lugn, flexibel och prestigelös. Du ser individen och kan möta denne i olika stadier av livet med fördomsfrihet och ödmjukhet. Du behöver kunna jobba tillsammans med individen och de olika uppgifter som finns hos oss.
Vidare är du en person som tycker om att jobba i team och även praktiskt då vi alla hjälps åt i de många skiftande arbetsuppgifterna som en dag kan innehålla. För att fungera i rollen behöver du även kunna fatta snabba självständiga beslut. Arbetet är fysiskt och psykiskt krävande och därav behöver du tycka om att befinna dig i sådana situationer och miljöer
Slutligen är du en person som tillsammans med dina arbetskamrater kommer att jobba för en bra arbetsmiljö, för både dig själv och din omgivning.
Meriterande kvalifikationer
• Erfarenhet av arbete i ledande position.
• Erfarenhet av arbete med olika diagnoser så som tex. neuropsykiatrisk problematik, olika psykosttillstånd etc.
• MI
• Lågaffektivt bemötande
Anställningsvillkor
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida.
Övrig informationInför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta
rekryteringscenter@falun.se Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C236077".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falu kommun (org.nr 212000-2221)
Arbetsplats Falu Kommun, Arbetslivs- och socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Christina Ljung
christina.ljung@falun.se 023 82415 Jobbnummer 9214872